دو ستاره پرسپولیس خیال یحیی گل محمدی و پرسپولیسی ها را سبک کردند؛ این دو سوپراستار هستند

دو ستاره پرسپولیس خیال یحیی گل محمدی و پرسپولیسی ها را سبک کردند؛  این دو سوپراستار هستند

معمولا تاکتیک های تیمی برای باز کردن دروازه حریف زمانی اجرا می شود که بازیکن بتواند با ارسال یک پاس کلیدی و حذف چند بازیکن از بازی با یک پاس به تیم خود کمک کند. البته یکی از روش های دیگری که مربیان در خط حمله تیمشان و نزدیک دروازه حریف به آن علاقه زیادی دارند و به مهاجمان تیمشان توصیه می کنند، حذف مدافعان جلو با حرکات تکنیکی است.

لیست منتشر شده دارای نکات مهمی است که در ادامه به مهمترین آنها می پردازیم:

* در پایان هفته هفدهم لیگ برتر آمار 10 بازیکنی که توانسته اند بهترین عملکرد را در ارسال پاس های کلیدی و دریبل از طرف خود داشته باشند مشخص شد. بر این اساس مهدی ترابی با 24 پاس کلیدی در این فاکتور موفق شد بهترین بازیکن لیگ شود و در فاکتور دریبل وحید امیری ملی پوش پرسپولیس با 40 دریبل موفق به عنوان فنی ترین بازیکن لیگ شناخته شد.

* مهدی مهدی پور و محسن آذرباد دو ستاره استقلال و مس رفسنجان با 21 پاس کلیدی به چشم می خورد و سروش رفیعی با 18 پاس در رتبه بعدی قرار دارد که یکی از زیباترین پاس های آخرین دیدار سپاهان بود. برای تهیه گل های فصل رضا میرزایی پس از برداشتن میثم نقی زاده با زیر بغل دقیق و عمیق.

* در دریبل پس از وحید امیری که موفق شد 40 بار بازیکنان حریف را شکست دهد، نام علیرضا کوشکی ستاره نیم فصل را با 36 دریبل می بینید. ثالثاً یک بازیکن جوان و یک بازیکن باتجربه یعنی مسعود شجاعی و سعید صادقی 30 دریبل موفق دارند.

* لحظه جالب ارسال پاس هایی که منجر به موقعیت گل شد، حضور پرتعداد بازیکنان سپاهان است که سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی فر، محمدرضا حسینی و سجاد شهباززاده موفق به زدن 18، 14، 13 و 13 پاس کلیدی شدند. نام خود را به ترتیب به جمع 10 بازیکن برتر برسانند و این سوالی است که با پاس های متعدد شاگردان محرم نویدکی برای باز کردن خطوط دفاعی حریفان امکان پذیر است. از پرسپولیسی که با یحیی گل محمدی در زمین بازی می کند، نام ترابی، امیری و عالیشاه نیز در این لیست به چشم می خورد. اما از استقلالی ها فقط نام مهدی مهدی پور به چشم می خورد که به نام خودش در جایگاه دوم قرار گرفت. طالب ریکانی دیگر ستاره لیگ است که توانست با ارسال 13 پاس کلیدی در بین 10 بازیکن برتر لیگ برتر از این نظر قرار بگیرد.

* سعید صادقی در هر دو لیست دوبل و پاس گل هم جزو 10 بازیکن برتر است که نشان می دهد پیشنهاداتی که او چه در ابتدای فصل و چه در پنجره زمستانی داشته بی دلیل نیست.

* نکته دیگر اینکه در فنی ترین قسمت لیگ، پراکندگی تیم ها بیشتر است. به عنوان مثال سپاهان که در موقعیت آفرینی با پاس های کلیدی یکی از بهترین های لیگ است، تنها نام دانیال اسماعیلی فر، مدافع راست این تیم را نشان می دهد. در این فهرست استقلال، کوین یمگا نیز تکنیکی ترین بازیکن آبی ها به حساب می آید که 28 بار موفق به دریبل زدن شد.

* جالب ترین نکته در آمار فنی ترین بازیکنان لیگ حضور علینژاد، مصطفی احمدی و پوریا آریاکیا سه بازیکن آلومینیوم اراک است که در مجموع موفق شدند 80 بار در تک نبردها حریف خود را شکست دهند و اینطور نیست. غیر منطقی است که این تیم در فصل بیست و یکم یکی از شگفتی های لیگ برتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید