رئیس جمهور مکزیک خواستار تخریب «مجسمه آزادی» در آمریکا شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک دوشنبه شب گفت که اگر جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس به ایالات متحده مسترد و مجرم شناخته شود، به دنبال تخریب مجسمه آزادی در نیویورک خواهد بود.

لوپز در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ ریاست جمهوری گفت: اگر او (آسانژ) به ایالات متحده برده شود و به حداکثر مجازات و اعدام در زندان محکوم شود، باید کمپینی را برای برچیدن مجسمه آزادی – اهدایی فرانسوی ها آغاز کنیم. ، که در نیویورک قرار دارد. چون این مجسمه دیگر نماد آزادی نیست».

به گزارش سایت «ریانوفسکی»، وی همچنین اعلام کرد که در مذاکره با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضوع احتمال مجازات بنیانگذار ویکی لیکس را مطرح خواهد کرد.

لوپز همچنین یادآور شد که قبلا از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خواسته بود آسانژ را عفو کند.

پیش از این، ویکی لیکس گزارش داده بود که پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا با استرداد آسانژ به ایالات متحده موافقت کرده و احتمالاً با 175 سال زندان مواجه خواهد شد.

آسانژ توسط مقامات ایالات متحده به 18 اتهام از جمله جاسوسی مربوط به انتشار مجموعه گسترده ای از اسناد محرمانه نظامی ایالات متحده و اسناد دیپلماتیک توسط ویکی لیکس که به گفته آنها جان انسان ها را به خطر می اندازد تحت تعقیب است.

وزارت کشور انگلیس نیز در بیانیه ای اعلام کرد که در 17 ژوئن پس از بررسی دادگاه عمومی و دیوان عالی، دستور استرداد آسانژ به آمریکا صادر شده است.

به گزارش رویترز، این تصمیم به معنای پایان نبرد حقوقی آسانژ متولد استرالیا نیست که بیش از یک دهه به طول انجامیده است. او می تواند به دادگاه عالی لندن شکایت کند که باید با ادامه دادخواست موافقت کند. در نهایت، او ممکن است به دنبال ارائه پرونده خود به دادگاه عالی بریتانیا باشد. اما اگر درخواست تجدیدنظر رد شود، آسانژ باید ظرف 28 روز مسترد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید