راه دشوار تیم ملی واترپلو به قهرمانی جهان / سیریک و ایران; عاشقانه های ناتمام!


ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909429

تیم ملی واترپلو که به مسابقات قهرمانی آسیا راه یافته بود، در صورت صعود به فینال قطعا به مسابقات جهانی راه پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در حالی که قرار بود مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا با حضور 11 تیم در بانکوک تایلند برگزار شود که با کناره گیری تیم ملی ازبکستان تعداد تیم های شرکت کننده در قالب 2 گروه 5 تیمی به 10 تیم رسید. این در حالی است که گروه 6 تیمی ایران به 5 تیم کاهش یافته است.

بنابراین اولین بازی تیم ملی واترپلو کشورمان که مقابل همین تیم ملی ازبکستان بود به صورت خودکار لغو شد و در شرایطی که تیم ملی ایران در اوج آماده سازی برای رویارویی با ازبک ها برای آماده شدن برای بازی با هند مجبور به استراحت اجباری شدند. شروع رسمی در بانکوک.

هندی ها در اولین دیدار خود مقابل کره جنوبی با اختلاف زیادی شکست خوردند و قزاقستان نیز با اختلاف زیادی میزبان را شکست داد. ایران، کره جنوبی و قزاقستان در واقع 3 تیم مهم قاره آسیا هستند و هر 3 در یک گروه A قرار دارند و حتی با خروج ازبکستان قطعا در گروه مرگ قرار گرفتند.

ملی پوشان واترپلو کشورمان پس از برگزاری اردوی تدارکاتی در یونان با هدایت الکساندر سیریچ برای ادامه مرحله تمرینی به تهران بازگشتند و با سرمربیگری وحید رضایی سرمربی تیم ملی به صورت جدی و جدی پرداختند. تمرینات فشرده برای مسابقات قهرمانی آسیا که نگرانی هایی را نیز در مورد او به وجود آورد که سرمربی تیم ملی را به ارمغان آورد.

سیریک در طول تقریبا 5 سال حضور در تیم ملی واترپلو ایران به چهره ای محبوب، مشهور و ایران دوست در بین مردم و شاگردانش تبدیل شده است.بازی های لیگ واترپلو یونان مورد بازدید قرار گرفت.

اگرچه تمامی تمرینات تیم ملی واترپلو زیر نظر سیریچ ادامه یافت و وی همزمان با ورود تیم ملی به بانکوک وارد تایلند شد، اما همچنان نگرانی هایی در مورد ادامه همکاری او با فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کشور تا آسیایی وجود دارد. بازی های هانگژو در سال 2022 و شاید حتی المپیک. پاریس در سال 2024 وجود دارد.


سیریچ: می خواهم در واترپلو ایران بمانم

سیریچ در خصوص ادامه کار با فدراسیون گفت: ادامه همکاری تنها به من بستگی ندارد. اگر نظر من به عنوان طرف قرارداد مطرح شود، مایلم و علاقه مندم که با تیم ملی واترپلو ایران به همکاری ادامه دهم. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا حتماً جلسه ای با آقای رضوانی خواهیم داشت تا در این مورد بحث و تصمیم گیری کنیم.

قطعا در صورت صعود ایران به فینال مسابقات بانکوک و کسب حداقل عنوان نایب قهرمانی آسیا، خود به خود در مسابقات جهانی واترپلو شرکت خواهد کرد و این باعث می شود که فدراسیون از هر لحاظ با این سرمربی موفق همکاری کند. .و ادامه جوانی .


رضایی: اگر جهانی شویم این مسابقات را برنامه ریزی می کنیم

وحید رضایی درباره این مسابقات و شانس تیم ملی نیز گفت: اگر جزو 2 تیم برتر باشیم به مسابقات جهانی می رویم و قطعا برای این مسابقات برنامه ریزی خواهیم کرد. می خواهیم جایگاه قبلی خود را در بازی های آسیایی ارتقا دهیم اما تاکنون به برنامه فکر نکرده ایم. قطعا تعداد زیادی از این بچه ها ترکیب تیم ملی را در بازی های آسیایی تشکیل خواهند داد. انشاالله پتانسیل حضور در فینال آسیا را داشته باشیم.



در شرایطی که زمان کمی تا بازی های آسیایی باقی مانده و حداقل انتظار برای کسب مدال برنز در هانگژو از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، به نظر می رسد در صورت حضور نسبی تیم ملی، همکاری سیریک با فدراسیون ایران ادامه پیدا کند. موفق در تایلند

ناگفته نماند در شرایط کنونی شنیده شده که سیریچ به عنوان سرمربی قرارداد رسمی با فدراسیون ایران نداشته و به دلیل علاقه و علاقه شخصی که به واترپلو ایران دارد، در مسابقات قهرمانی آسیا حضور خواهد داشت. حمایت فدراسیون همراه با پسرانش.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید