رسیدگی به اعتراضات ارزشیابی معلمان به کجا رسید؟

رسیدگی به اعتراضات ارزشیابی معلمان به کجا رسید؟

وی ادامه داد: با توجه به لزوم توسعه نرم افزاری در سامانه وزارت آموزش و پرورش برای این امر، موضوع به فوریت در دستور کار قرار گرفته و به محض آماده شدن سامانه، اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد. انجام چنین کاری تصمیم کمیته حسابرسی است و خداوند باعث رضایت معلمان شود.

صحرایی در خصوص تشکیل کارگروه نظارت و پایش گفت: این کارگروه بر اساس ماده 11 آیین نامه رتبه بندی تشکیل شد و اعضای این کارگروه مشغول مطالعات هستند و انشالله مدل مفهومی و مدل عملیاتی انجام می شود. در جلسه بعدی کمیته حسابرسی ارائه خواهد شد و در این کارگروه تمامی رتبه های داده شده به ویژه رتبه های 3 و 4 بررسی و صحت و اعتبار آن ها انجام خواهد شد.

وی افزود: یکی از اهداف این کار پاسخگویی به شبهاتی است که در مواردی مطرح شده است اما هدف اصلی کارگروه نظارت تغییر قوانین ارزشیابی معلمان است. انشاءالله وقتی نظارت را انجام دادیم به راحتی می توانیم اشکالات جدی مصوبه را پیدا کنیم و سپس آن اشکالات را اصلاح کنیم.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کارگروه رتبه بندی و نظارت معلمان می تواند مبنای اصلاح آیین نامه رتبه بندی باشد، گفت: انتظار همکاران از اصلاح آیین نامه است که این درخواست قانونی است، اما در حال حاضر این آیین نامه فعلی به عنوان یک قانون اساسی در نظر گرفته شده است. اساس کار ما است و ما قانوناً نمی توانیم آن را برای کار خارج از آن انجام دهیم.

وی تصریح کرد: انشالله به منظور کیفیت بخشی و همکاری با معلمان، آیین نامه رتبه بندی اصلاح و به شورای دولت ارائه می شود تا خواسته بزرگ همکاران محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید