روسیه را نمی توان از شورای امنیت سازمان ملل حذف کرد


زمان: 04:00
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817189

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه‌شنبه از دست دادن عضویت دائمی کشورش در شورای امنیت سازمان ملل را رد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، از دست دادن عضویت دائمی کشورش در شورای امنیت سازمان ملل را رد کرد.

نبنزیا در پاسخ به این سوال که آیا روسیه می‌تواند از جایگاه خود به‌عنوان عضو دائم شورای امنیت حذف شود، به روسیه ۲۴ گفت: «نه، این امر بر اساس منشور سازمان ملل غیرممکن است».

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته است که روسیه را از حق رای در شورای امنیت پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین محروم کند.

سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، قبلاً گفته بود که طرح اوکراین هیچ شانسی برای موفقیت ندارد، زیرا تغییرات در منشور سازمان ملل نیازمند حمایت دو سوم کشورهای عضو، از جمله یک عضو از هر پنج عضو دائم شورای امنیت است. و تائید شود.

در همین راستا، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه گفت که رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه روسیه درباره وضعیت انسانی در اوکراین روز چهارشنبه در شورای امنیت سازمان ملل برگزار می شود.

انتهای پیام/
منبع: مهر به نقل از روسیا الیوم

دیدگاهتان را بنویسید