رونمایی از پنج اثر شاخص گردشگری در نمایشگاه گردشگری پارس

معاون استاندار فارس اعلام کرد؛

معاون گردشگری و امور زیارتی استان فارس گفت: پنج اثر شاخص گردشگری در نمایشگاه گردشگری پارس ارائه شد و فعالان گردشگری فارس میزبان همه اقوام ایرانی بودند.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

محمد فرخ زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری پارس گفت: این نمایشگاه در بخش های مختلف و بسیار متفاوت نسبت به سال های گذشته آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این نمایشگاه شامل دو حوزه ملی و بین المللی است و امسال میزبان کشورهای مختلفی هستیم که بسیار متفاوت و پر رونق در این نمایشگاه ظاهر شده اند.

معاون استاندار فارس ادامه داد: به جز کسانی که در نمایشگاه حضور داشتند، مذاکرات مختلفی با کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورها داشتیم.

فروح زاده با اشاره به هشتاد نوع صنایع دستی در فارس گفت: نمایشگاه امسال فضای مناسبی را در اختیار عموم و گردشگران قرار داد تا آثار هنرمندان بزرگ فارس را به نمایش بگذارند.

معاون استاندار در شورای توسعه گردشگری فارس ادامه داد: مجموعه ای از آژانس ها و دفاتر خدمات مسافری نیز تورها و ظرفیت های خود را در نمایشگاه ارائه می دهند و تلاش می کنند سرمایه گذاری گردشگری را پوشش دهند.

وی گفت: در موضوع عشایر و عشایر امسال کار کم نظیری انجام شد و میهمانانی از 30 استان کشور سعی کردند جلوه ای متفاوت از همدلی و اتحاد اقوام ایرانی ارائه دهند.

فرخ زاده تصریح کرد: از موضوعات مهم این نمایشگاه می توان به نشست های علمی، ادبی و پژوهشی در حاشیه نمایشگاه اشاره کرد که علاوه بر ارائه ظرفیت های علمی و ادبی منحصر به فرد فارس، از اساتید مرتبط با گردشگری از دانشگاه های مختلف دعوت شد. ، و از این ظرفیت استفاده می شود.

فرخ زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت بعد رسانه ای اکسپوی گردشگری پارس، افزود: یکی از موضوعات مهم این نمایشگاه بحث رسانه ای بود که اصحاب رسانه از چند ماه قبل سعی در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه داشته اند. .

وی در ادامه گفت: همچنین برای مستندسازی نمایشگاه امسال از چند تیم رسانه ای خارجی از جمله کشورهای کویت، سریلانکا و آلمان رایزنی کرده ایم که امیدواریم با انتشار اخباری از استان فارس رونق اقتصادی در حوزه گردشگری ایجاد شود.

معاون گردشگری و امور زیارتی استان فارس در زمینه امور سرمایه گذاری نیز گفت: تحویل بسته های بدون نام و رفع موانع یکی از موضوعات مهمی است که در این نمایشگاه به آن توجه ویژه داشتیم.

فرخ زاده در خصوص بخش بین المللی نمایشگاه گفت: در این بخش سه گروه وجود دارد که یک گروه غرفه خود را دارد و یک گروه برای بازدید و سفرای کشورهای مختلف که به شیراز سفر کرده اند از جمله وزیر گردشگری پاکستان آمده اند. سفیر سریلانکا و گروه هایی از کشورها و مجموعه های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند که این نشان از تلاش و ارتباط خوب و مناسب فارس با خارج از کشور برای توسعه و پیشرفت و رونق اقتصادی استان به ویژه شیراز است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه پنج رونمایی وجود داشت که رونمایی از سفره ملی گردشگری ادبی، گردشگری غذایی تاریخی، گردشگری غذایی مردمان ایرانی یکی از متفاوت ترین ها در نمایشگاه این دوره بود.

معاون شورای توسعه گردشگری فارس در پایان گفت: وحدت و انسجام در این نمایشگاه از ابتدای برگزاری این نمایشگاه قابل مشاهده است چرا که هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این نمایشگاه از ماه ها قبل انجام شده است. دستور مقام معظم رهبری برای قرار گرفتن در راس جایگاه واقعی خود.



آیا این خبر مفید بود؟