رونمایی از ۱۴ طرح تخصصی گردشگری فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد؛

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از رونمایی از 14 برنامه و طرح تخصصی گردشگری این استان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از 2 تا 6 بهمن ماه برگزار می شود، اظهار داشت: در این نمایشگاه تخصصی، متراژ غرفه فارس نزدیک به 1000 متر مربع است که با طراحی مجلل و تولید محتوا بر نمایش آثار تاثیرگذار است. محصولات و جاذبه های گردشگری استان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در ایام برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران، کمپین گردشگری زیارتی «مصلت نور» طی مراسمی با حضور مسئولان گردشگری کشور افتتاح می شود.

طبیت اکلیدی در خصوص طرح مثلث نور گفت: در طرح گردشگری زیارتی مثلث نور در استان های فارس (شهر شیراز با حرم مطهر شاهچراغ(ع))، قم (شهر قم با حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ص)) و خراسان. رضوی (آستان مقدس حرم مطهر امام رضا (ع)) به عنوان بقاع متبرکه حضور دارند و تلاش می کنیم با اجرای این طرح شاهد رونق بیشتر گردشگری زیارتی در این سه استان باشیم.

وی همچنین به دیگر برنامه های رونمایی اشاره کرد و گفت: رونمایی از کمپین (این درب) برای ترویج اندیشه عمیق و فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص لزوم ارائه سنگ نگاره های پیروزی ایرانیان بر بیگانگان (ساسانیان) شاپور بر رومی والرین)، افشای پکیج سفر و تور عشایری با هماهنگی و موافقت انجمن تخصصی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی کشور، افشای قوانین و مقررات تورهای عشایری، افشای عشایر. پکیج تور با توافق استان های خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد و همچنین رونمایی از طرح آکادمی گردشگری کودک و گردشگری غذا از برنامه های قابل اجرا در نمایشگاه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین با معرفی سایت برای اطلاع از جاذبه های گردشگری فارس، فیلمی 5 دقیقه ای از صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین کتابچه ای از محصولات صنایع دستی با کد QR ارائه کرد. رونمایی از نماهنگ گردشگری کودک با عنوان فسقلی جهانگرد (با زیرنویس فارسی برای کودکان عادی و ناشنوای 5 تا 9 سال) را از دیگر برنامه های ارائه شده در نمایشگاه جهانگردی تهران عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین پروژه کاربردی و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه گردشگری، طرح گردشگری هوشمند و طرح GAS برای ساماندهی سرویس های بهداشتی در نمایشگاه گردشگری تهران ارائه می شود.



آیا این خبر مفید بود؟