رکورد کرون آمریکا؛ ابتلای یک میلیون نفر در 24 ساعت

ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797773

به گزارش بلومبرگ، روز دوشنبه یک میلیون نفر در ایالات متحده به این تاج مبتلا شدند که تقریبا دو برابر رکورد روزانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در دو هفته گذشته، تعداد موارد روزانه بیماری عروق کرونر قلب در ایالات متحده افزایش یافته است و بر اساس گزارش بلومبرگ، روز دوشنبه یک میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شدند. رکورد قبلی حدود 591000 مورد در روز بود.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، بیش از 103000 نفر در حال حاضر به دلیل بیماری عروق کرونر قلب در بیمارستان بستری هستند که برای اولین بار در نزدیک به چهار ماه گذشته است.

به گزارش اسپوتنیک، در هفت روز گذشته، مقامات بهداشتی ایالات متحده 2.14 میلیون مورد جدید را گزارش کرده اند که به طور متوسط ​​حدود 320000 در روز در بحبوحه گسترش رو به رشد سویه جدید Omicron است.

این سویه اولین بار در اواخر نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را نگران کننده در مورد تعداد زیاد جهش ها معرفی کرده است.

با وجود محدودیت های سفر، از آن زمان یک نوع جدید در اروپا، آسیا و آمریکا شناسایی شده است. کارشناسان بهداشت از سراسر جهان می گویند سویه omicron به شدت منتقل می شود اما علائم خفیف تری ایجاد می کند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده از زمان شیوع این بیماری در مجموع 56191523 مورد و 827749 فوت ثبت کرده است. این کشور هنوز هم در زمینه مرگ و میر در جهان پیشتاز است.

واشنگتن تایمز اخیرا با اشاره به روند رو به رشد کرونا و مرگ و میر در ایالات متحده گزارش داده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با وعده شکست دادن ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده در ایالات متحده وارد کاخ سفید شد، اما همه چیز طبق برنامه پیش رفت. این کار نکرد.

بیش از یک سال از واکسیناسیون تاج در ایالات متحده می گذرد و حدود 12 ماه از زمانی که بایدن و معاونش، کامالا هریس، در مقام ریاست جمهوری خود اعلام کردند بیش از 400000 نفر در ایالات متحده بر اثر تاج گذاری جان خود را از دست داده اند، می گذرد. 400000 نفر در سال گذشته بر اثر تاج گذاری در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند و مناقشات همچنان ادامه دارد و کارشناسان بهداشت در ایالات متحده هشدار می دهند که با نزدیک شدن به فصل زمستان، تعداد قربانیان در حال افزایش است. و میر کورونا به سرعت در ایالات متحده رشد خواهد کرد.

همچنین اخیراً گزارش شده است که رئیس جمهور ایالات متحده در حال تلاش برای مبارزه با ویروس تاج در کشورش از هر طریق ممکن است.

رئیس جمهور گفته است که قصد دارد از پرسنل پزشکی ارتش آمریکا برای کنترل تاج و کمک به تکمیل واکسیناسیون کمک بگیرد.

بایدن به انجمن ملی فرمانداران گفت که کاخ سفید در حال بسیج پرسنل پزشکی ارتش و فدرال است تا به بیمارستان‌هایی که ممکن است موجی از افراد واکسینه نشده را تجربه کنند کمک کند و در نتیجه خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد.

بیش از 1000 پرواز خطوط هوایی در بحبوحه تعطیلات کریسمس سقوط کردند و نگرانی‌ها در مورد شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در ایالات متحده و افزایش خدمه پرواز را افزایش داد.

بر اساس گزارش ها، هزار و یک پرواز داخلی و بین المللی به آمریکا لغو شده و احتمالا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. در چند روز گذشته هزاران پرواز به دلیل کمبود خدمه پرواز و مشکلات مربوط به آن با تاخیر و خارج از برنامه انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید