زمان پرداخت یارانه جدید دولتی + جزئیات و مبلغ فرا رسیده است

زمان پرداخت یارانه جدید دولتی + جزئیات و مبلغ فرا رسیده است

روز جدید : معاون اقتصادی دولت در آذرماه خبر خوش اقتصادی را اعلام کرد. برخی خبر خوش را به موضوع افزایش یارانه نقدی مرتبط دانستند. در مورد زمان پرداخت یارانه جدید دولتی بیشتر بخوانید.

; چندی پیش نماینده اقتصادی دولت سیزدهم در آذرماه امسال خبر خوش اقتصادی را اعلام کرد. بر همین اساس بسیاری از ناظران نزدیک به دولت از افزایش یارانه نقدی در آذرماه امسال خبر دادند. یارانه نقدی 45000 تنی در حال حاضر به حدود 60 میلیون نفر در کانا پرداخت می شود که یارانه معیشتی است. با تورم بی پایان در سال های اخیر، این یارانه ها کفاف هزینه های خانوار را نمی دهد و باید طرح جدیدی در این زمینه اجرا شود.

الان در آذرماه هستیم و خیلی ها می خواهند وضعیت یارانه ها را روشن کنند. نکته جالب اینکه در بودجه سنواتی بر حذف سه دهک اول یارانه ها نیز تاکید شده است و حذف این سه دهک ممکن است یارانه نقدی افراد دیگر را افزایش دهد.

مهمتر از همه اینکه پس از حذف 4200 دلار، دولت در پرداخت یارانه به مردم آزاد خواهد بود. زیرا هزاران میلیارد تن منابع برای پرداخت دهک های پایین و جبران کسری بودجه در اختیار دولت قرار می گیرد.

اما مشخص نیست چرا دولت ارز 4200 تنی واردات کالاهای اساسی امسال و پاییز امسال را حذف نکرده است. اگر دولت باید منتظر تصویب بودجه 1401 و اجرای آن در سال آینده باشد، ممکن است برای حذف ارز 4200 (به دلیل همزمانی نوروز و آغاز ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای ارز 4200) در شرایط تورمی بسیار دشوارتری قرار گیرد. غذا).

دیدگاهتان را بنویسید