یارانه بگیران مطالعه کنند / جزئیات زمان واریز و مبلغ یارانه در مهر 1401 مشخص شده است.

یارانه بگیران مطالعه کنند / جزئیات زمان واریز و مبلغ یارانه در مهر 1401 مشخص شده است.

روز جدید اردیبهشت امسال با لغو 4200 تومان یارانه 45500 تومانی و کمک معیشت لغو شد و یارانه 300 و 400 هزار تومانی به دهک نهم درآمدی جامعه پرداخت شد.

سخنگوی دولت از پرداخت یارانه در ماه جاری نیز مانند ماه های گذشته به صورت نقدی خبر داد. اما آیا تاریخ پرداخت یارانه در مهر 1401 مشخص است؟

پیش از این زمزمه هایی مبنی بر پایان یافتن یارانه نقدی از مهر ماه به گوش می رسید و گفته می شد کمک معیشتی دولت به صورت کوپن نقدی واریز می شود. اما اکنون سخنگوی دولت اعلام کرده است که «با توجه به اینکه هنوز زیرساخت های لازم برای پرداخت یارانه ها به صورت صورتحساب الکترونیکی مهیا نشده است، همین روال برای پرداخت نقدی یارانه ها ادامه خواهد داشت».

آیا یارانه مهر 1401 نقدی است؟

بر این اساس یارانه مهر مانند پنج ماه گذشته به صورت نقدی پرداخت می شود و سرپرستان خانوار باید منتظر دریافت یارانه 300 و 400 هزار تومانی باشند.

زمان واریز یارانه مهر مشخص است؟ دولت هنوز تاریخ رسمی اعطای یارانه را اعلام نکرده است. اما در ماه های اخیر این یارانه بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

بر این اساس پیش بینی می شود یارانه مهر بیستم مهرماه یعنی چهارشنبه به حساب خانوارها واریز شود. زمان واریز یارانه ساعت 24 است و احتمالا یک تا دو روز طول می کشد.

هنوز مشخص نیست دولت تا چه زمانی به پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داد. اما آنچه مشخص است این است که زیرساخت های توزیع کالابرگ در ایران هنوز فراهم نیست. وزیر اقتصاد همچنین اعلام کرد که این طرح لغو نشده و همچنان در دستور کار است.

احسان خاندوزی پیش از این اعلام کرده بود که دوره آزمایشی پرداخت کالا به پایان رسیده است اما در مهرماه طرح آزمایشی دیگری در این زمینه خواهیم داشت تا با تمدید آن به کل کشور مشکلی ایجاد نشود. برای مردم و مردم ادامه خواهد داشت. وارد نشوید و شکایت نکنید که دستگاه های خرید هنوز وصل نیستند یا سرویسی در فروشگاه ها وجود ندارد. به همین دلیل کار کمی به تعویق افتاده تا وزارت کار بتواند مرحله آزمایشی جدید را انجام دهد و امیدوارم تا پایان سال به اتمام برسد.

هندوزی از سوی دیگر ابراز امیدواری کرد که حداقل تا پایان سال کوپن جایگزین کالاهای نقدی شود. بر این اساس پیش بینی می شود پرداخت یارانه نقدی ادامه یابد.

اما این تنها مانع جایگزینی این دو با یکدیگر نیست. مشکل اینجاست که مجلس در طرح کوپن الکترونیکی اصرار دارد که هفت قلم کالای اساسی با قیمت 1400 شهریور به دست مردم برسد، اما دولت اعلام کرده است که این امکان وجود ندارد و دولت نمی تواند کالاها را با قیمت 1400 شهریور به مردم بدهد. قیمت سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید