زمان واریز یارانه 1401 آبان + مبلغ

زمان واریز یارانه 1401 آبان + مبلغ

روز جدید اردیبهشت امسال با لغو 4200 تومان یارانه 45500 تومانی و کمک معیشت لغو شد و یارانه 300 و 400 هزار تومانی به دهک نهم درآمدی جامعه پرداخت شد.

بر اساس برنامه ریزی های موجود قرار است یارانه 29 آبان به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

پس از ارسال درخواست، در صورت واجد شرایط بودن برای دریافت کمک هزینه، کمک هزینه ماه نوامبر را دریافت می کنند.ثبت نام برای افرادی که هنوز کمک هزینه نقدی دریافت نکرده اند و یا متقاضی جدید کمک هزینه هستند به آدرس https://my امکان پذیر است. gov .ir. . همچنین متقاضیان بازنگری عشر و افرادی که یارانه آنها از اردیبهشت 1401 کاهش یافته است همچنان می توانند درخواست خود را در سامانه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه به نشانی https: //hemayat ثبت یا پیگیری کنند. به mcls.gov.ir مراجعه کنید.

به گفته سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه ها، هر ماه تعدادی از بازماندگان یارانه در سامانه my.gov.ir ثبت نام کرده و شرایط دریافت یارانه جدید را دارند. اکنون افرادی که مشمول دریافت یارانه نیستند می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و یارانه جدید را دریافت کنند و از دهک اول تا نهم به تعداد یارانه بگیران اضافه می شود و مبالغ یارانه معوقه به حساب آنها واریز می شود. اما هیچکس از افرادی که یارانه می گیرند حذف نمی شود.

کلیه افرادی که تا ابتدای سال 1401 یارانه دریافت نکرده اند و یا به هر دلیلی یارانه آنها قطع شده است به سامانه my.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند. پس از ثبت نام در آزمون گسترده و دهک و در صورت شناسایی از دهک 1 تا 9 یارانه نقدی به آنها تعلق می گیرد اما افرادی که از اردیبهشت 1401 یارانه دریافت نکرده اند باید به اداره امور اجتماعی مراجعه کنند. سیستم پشتیبانی مراقبت و درخواست بررسی. در شهریورماه امسال 70 هزار سرپرست خانواری که پیش از این درخواست تجدیدنظر داده بودند به تعداد یارانه بگیران این ماه اضافه شدند.
چه کسانی یارانه 400 هزار تومانی می گیرند؟

در صورتی که این افراد از دهک های یک تا سه باشند، مبلغ یارانه ای که دریافت می کنند به ازای هر نفر 400 هزار تومان و اگر از دهک های چهارم تا نهم باشند، مبلغ 300 هزار تومان به ازای هر خانوار به حساب سو واریز می شود. تا کنون 300 تا 400 هزار تومان یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. همچنین طبق دستور رئیس جمهور تا روشن شدن وضعیت معترضان یارانه پرداخت می شود.

همچنین با توجه به برنامه های موجود، این یارانه بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و با توجه به اینکه تغییرات اعلام شده ای در زمان بندی واریز یارانه ها وجود ندارد، پیش بینی می شود یارانه آبان ماه نیز واریز شود. بیستم همین ماه مرداد ماه 1401 از پایگاه اجتماعی ایران از کل جمعیت حدود 86 میلیون نفری کشور، حدود 25 میلیون و 500 هزار خانوار معادل 77 میلیون و 900 هزار نفر به عنوان هدف سازمان هدفمندی یارانه ها معرفی شدند. (معادل 89.9 درصد جمعیت کشور).

از این مبلغ حدود 800 هزار خانوار 400 هزار تومان و حدود یک میلیون و 700 هزار خانوار 300 هزار تومان یارانه می گیرند. از بین هفت میلیون نفر بازمانده که شامل ابطال های قدیم، معافیت های قدیم و افرادی است که به دلایلی کمک هزینه 45500 تومانی را در فروردین 1401 دریافت نکرده اند، تعداد کل ثبت نام های جدید (بعد از اردیبهشت 1401) حدود دو میلیون نفر است. 700 هزار نفر یعنی حدود یک میلیون و 600 هزار نفر از این افراد جزو مشمولان فعلی هستند.

همچنین از بین یارانه بگیران تازه حذف شده در اردیبهشت 1401 حدود چهار میلیون و بیست هزار نفر اعتراض خود را ثبت کردند و در نظرسنجی تیرماه یک میلیون و هفتصد هزار نفر از سازمان هدفمندی یارانه ها اطلاع داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید