سازمان جهانی بهداشت: برای اعلام پیروزی بر ویروس تاج خیلی زود است

سازمان جهانی بهداشت: برای اعلام پیروزی بر ویروس تاج خیلی زود است

روز جدید : سازمان بهداشت جهانی از اعلام پیروزی زودهنگام علیه کووید 19 انتقاد کرد. تدروس اوهانوم، دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه هشدار داد که “شکست” ویروس کرونا “نابالغ” است.

اودهانهام گفت: «خیلی زود است که بگوییم «ما می‌خواهیم بر این بیماری پیروز شویم و تلاش‌های خود برای محدود کردن انتقال ویروس را کنار بگذاریم».

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه شنبه 1 فوریه 2022 از روند رو به رشد مرگ و میر در اکثر نقاط جهان ابراز نگرانی کرد و خواستار “اقدامات پیشگیرانه” بیشتر شد.

در همین حال، تعدادی از کشورهای جهان، به ویژه در اروپا، روند کاهش بیماری عروق کرونر قلب را یا آغاز کرده اند یا در شرف آغاز هستند. به عنوان مثال، از فردا، دوم فوریه، پوشیدن ماسک در محیط کار آزاد یا دور فرانسوی ها دیگر اجباری نیست. کشورهایی مانند فرانسه سیاست‌هایی را برای کاهش محدودیت‌ها دنبال می‌کنند، علی‌رغم روند رو به افزایش اتکا به سطوح بالای واکسیناسیون، و نگرانی کمتری نسبت به کشنده‌تر بودن Omicron نسبت به گونه‌های قبلی.

با این حال، سازمان جهانی بهداشت (WHO) این عمل را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که شیوع Omicron تنها در 10 هفته گذشته 90 میلیون نفر را مبتلا به کووید کرده است و دکتر تدروس اودانوم معتقد است که افزایش تعداد موارد به طور اجتناب‌ناپذیری خواهد بود. به معنای افزایش تعداد قربانیان است. به گفته رئیس سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا ویروس خطرناکی است و این پیامی است که وی از ابتدای شیوع این بیماری تلاش کرده است به جهان منتقل کند.

آقای اودهانهام گفت: «ما از هیچ کشوری نخواسته‌ایم که دوباره قرنطینه شود، اما از همه دولت‌ها می‌خواهیم که از همه ابزارهای موجود برای محافظت از ملت‌هایشان استفاده کنند، نه فقط واکسن‌ها».

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا همچنان در حال تکامل است، از دولت ها خواست سیاست آزمایش و نظارت بر توالی این ویروس را دنبال کنند. وی گفت: اگر ویروس و عملکرد آن را به خوبی نشناسیم، نمی توانیم با آن مبارزه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید