ساپینتو از استقلال رفت؟ افشای مدیر برنامه ساپینتو

ساپینتو از استقلال رفت؟  افشای مدیر برنامه ساپینتو

رکورد مدیا پرتغال در گزارشی مدعی شد که ساپینتو سرمربی استقلال در گفتگو با مدیر برنامه های خود گفته است که 4 ماه است حقوق خود را طبق مفاد قرارداد استقلال دریافت نکرده است. البته در کارنامه آمده است که ساپینتو تاکید کرده که قصد جدایی از استقلال را ندارد و تا پایان با بازیکنان این تیم همکاری خواهد کرد.

خود این گزارش با عنوان “مدیر عامل ساپینتو حقوق عقب افتاده را تایید می کند اما اطمینان می دهد که تعهد او (به استقلال) به خطر نمی افتد.” این سوالی است که سرمربی پرتغالی پیش از این در نشست خبری دیدار با ذوب آچان به آن اشاره کرد. او البته بعد از بازی با فولاد به انتقاد از مدیریت باشگاه نیز پرداخت.

در گزارش روزنامه «رکورد» آمده است:

ریکاردو ساپینتو در استقلال، باشگاه ایرانی که از ابتدای فصل هدایت آن را برعهده داشته، شرایط سختی را پشت سر می گذارد. مربی پرتغالی علیرغم عملکرد خوبش، از وضعیت مالی شکننده باشگاه رنج می برد و اعضای تیم به دلیل دستمزدهای پرداخت نشده دست به اعتصاب زدند.

در همین رابطه رکورد با هوگو کاهودا، مدیر برنامه های این مربی 50 ساله صحبت کرد که مشکلات مالی در استقلال را تایید کرد اما اطمینان داد که ساپینتو تا پایان در تعهد خود به تیم و هواداران تزلزل نخواهد کرد. او با بازیکنانی که شما هستید باقی خواهد ماند

رکورد در ادامه این سوال را از مدیر برنامه های ساپینتو پرسید: رئیس باشگاه استقلال گفت که شرایط در حال عادی شدن است.

هوگو کایودا نیز در پاسخ اظهار داشت: باید نسبت به وضعیت غیر ورزشی استقلال ابراز نگرانی شدید و پس از صحبت های رئیس باشگاه (علی فتح الله زاده) واقعیت را روشن کنم. تأخیرهای زیادی در پرداخت ها وجود دارد، از چندین ماه حقوق گرفته تا مبالغ مختلف حق بیمه دریافتی در سال 2022. وضعیت بسیار وخیم است.

وی ادامه داد: آخرین فیش حقوقی ریکاردو آبان ماه بوده است. کمبود زمین و کمبود دائمی امکانات تمرینی وجود دارد، حتی اجاره محل اقامت برای مربیان و بازیکنان هم اکنون مشکلاتی را ایجاد کرده است. بدهی های بی پایانی وجود دارد که هر روز و به شدت بر وضعیت تأثیر می گذارد.

مدیر برنامه ساپینتو خاطرنشان کرد: بازیکنان مجبور به اعتصاب می شوند زیرا حتی شرایطی وجود دارد که برای تامین هزینه های روزانه خود مشکل دارند. بدتر از آن اینکه استقلال با وجود رتبه خوبش به دلیل جریمه اقتصادی نمی تواند در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند. همه این مشکلات جدی است و نظم و ثبات تیم را به هم می زند، فقط متخصصان می توانند بر مشکلات فائق آیند.

رکورد در سوال بعدی خود از کاجودا پرسید که ساپینتو چگونه با این مسائل برخورد می کند. وی همچنین در پاسخ گفت: ریکاردو با وجود همه سختی ها و با وجود اینکه می توانست به دلیل تأخیر در پرداخت دستمزدها قراردادش را فسخ کند، به دلیل تعهدی که به باشگاه داشت این کار را نکرد. حتی با وجود این مسائل، ساپینتو به بازیکنان و هواداران خود متعهد است. او توانست با این تیم قهرمان سوپرجام شود، جامی که استقلال هرگز آن را نبرده بود. او مصمم است که آنها را به قهرمانی برساند. مثلاً در 9 بازی قبلی شکست نخورده اند و 8 برد و یک تساوی به دست آورده اند. با وجود همه سختی ها، او پیوند محکمی با بازیکنان و هواداران دارد.

مدیر برنامه های ساپینتو و نحوه ارزیابی عملکرد این تیم در این فصل در پایان گفت: قابل توجه است که ریکاردو ساپینتو و تیم در این فصل توانستند قهرمان لیگ شوند و به این هدف برسند و مقاومت، شجاعت و تعهد بسیار مهم است. چیزهای زیادی را به باشگاه و میلیون ها هوادارش نشان دهید. استقلال با همه این مشکلات رقابتی نابرابر با رقبای خود دارد اما اتحاد بین بازیکنان، مربیان و هواداران باعث شده این تیم از همه این موانع عبور کند.

دیدگاهتان را بنویسید