سایه تیرهای فرسوده برق بر سر ساکنان دلقان / خسارت 4 میلیارد ریالی باد و باران به شبکه توزیع برق


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885109

تیرهای برق فرسوده در خط مقدم بحران قرار دارند.

مدیر توزیع برق شهرستان دلگان در عین حال گفت: وزش باد و باران چهار میلیارد ریال خسارت به شبکه توزیع برق این شهرستان وارد کرد که بحران فرسودگی تیرهای برق در روستاها همواره بر دوش آن بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اشرامون، طوفان شدید عصر دیروز باعث شکسته شدن تیرهای برق در مسیر جاده هودیان – دلگان سیستان و بلوچستان و قطع شدن خطوط برق و تلفن در دمای 50 درجه در آن منطقه و شکایت شهروندان شد.

وجود تیرهای فرسوده برق چوبی و سیمانی که عمرشان به پایان رسیده و دیگر توان تحمل آن را ندارند زنگ خطری را برای شهروندان و روستاییان دلگانی ایجاد می کند که با شدت گرفتن طوفان شاهد ریزش این تیرها هستند.


یکی از اهالی روستای هودیان به خبرنگار ما گفت: واژگونی تیرهای برق در جاده ارتباطی روستاها با روستا سال هاست که مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.


وی ادامه داد: برخی از این تیرهای برق در زمان وزش باد شدید می توانند در هر لحظه باعث قطعی و قطعی چند ساعته شبکه برق شوند که می تواند باعث تهدید جانی و مالی ساکنان محله و همچنین آسیب به توزیع برق شود. شبکه .به


وی درباره مشکلات ناشی از ریزش تیرهای برق افزود: یکی از مشکلات اساسی روستاها قطعی مکرر برق پس از هر طوفان است و به دلیل نابسامانی های جوی شاهد قطعی برق در روستاهای این مسیر خواهیم بود.



وزش باد و باران 4 میلیارد ریال به شبکه توزیع برق شهرستان دلگان خسارت وارد کرد


علی یوسف زهی مدیر توزیع برق شهرستان دلگان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: وزش باد و باران شب گذشته در این شهرستان چهار میلیارد ریال به شبکه توزیع برق این منطقه خسارت وارد کرد و با توجه به این شرایط جوی چهار هسته فونداسیون تحت فشار آسیب دیده و به طور متوسط ​​300 متر شبکه تخریب شده و بسیاری از سیم ها شکسته است.


وی ادامه داد: حاشیه شهر دلگان، روستای چا کیچی و هودیان از جمله مناطقی بودند که تحت تاثیر این شرایط جوی دچار آسیب شبکه برق شدند.


مدیر امور برق شهرستان دلگان تصریح کرد: پرسنل این مسائل به محض اطلاع به مناطق حادثه دیده اعزام و نسبت به پایداری شبکه برق اقدام کردند.


وی گفت: طغیان فصلی رودخانه های کوهستانی، صعب العبور بودن مسیر و نبود مخابرات از جمله چالش های مسئولان در این موارد برای پایداری شبکه برق است.


یوسف زهی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه برق روستای چاه کیچی و سایر مناطق شهرستان دلگان پایدار است، گفت: به دلیل نبود مخابرات از طریق حضور مردم اعلام شد شبکه برق روستای هودیان از کار افتاده است. و بلافاصله اکیپ های این مسائل به منطقه اعزام شدند و کار نگهداری شبکه برق روستای هودیان انجام شد.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم شرایط بد جوی احتمال آسیب به شبکه انتقال برق وجود دارد و به همین دلیل برق شهرستان در آماده باش کامل هستند.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید