ستاره استقلال رکورد جذاب این بازیکن پرسپولیس را شکست

ستاره استقلال رکورد جذاب این بازیکن پرسپولیس را شکست

اولین باری که علیرضا بیرانوند موفق شد پنالتی استقلال را با تیم پرسپولیس مهار کند در تاریخ 20 فروردین 1397 بود که این دیدار در لیگ هجدهم برگزار شد و پرسپولیس موفق شد با یک گل احمد نورالهی رقیب سنتی را شکست دهد.

در جریان این دیدار پرسپولیس و استقلال یک پنالتی به سود آبی ها اعلام شد و فرشید اسماعیلی ضربه پنالتی را زد. عجیب اینکه استقلالی 31 سال بود که یک پنالتی مقابل دروازه پرسپولیس از دست نداده بود و آخرین بار مجید ناموموتلک ضربه خود را مقابل قرمزهای پایتخت از دست داد! فرشید اسماعیلی پس از 31 سال با ضربه چیپ خود رکورد استقلال را شکست تا هدف پرسپولیس باشد.

در 31 شهریور همان سال پرسپولیس با یک گل مهدی عبدی موفق شد استقلال را شکست دهد و عجیب بود که علیرضا بیرانوند فرشید اسماعیلی را کور خواند و گفت: شاید باورتان نشود اما تصور می کردم دو روز دیگر پنالتی می شود. برای استقلال اتفاق بیفتد.” “حتی فکر می کردم استقلال دو پنالتی خواهد داشت و تصورش را هم می کردم. به سه بازیکن وریا غفوری، علی کریمی و داریوش شجاعیان نگاه کردم و تساوی به نفع علی کریمی بود. این بازیکن را از آنجا می شناختم. تیم ملی و بیشترین زمان را با واریا گذراندیم، می دانستم امروز قرار است چه اتفاقی بیفتد، البته جای فرشید اسماعیلی را هم باید خالی دانست، من اصلا اهل کری نیستم اما می خواست جبران کند. غیبت او.”

مهم ترین صحنه این دیدار در دقیقه 26 زمانی رخ داد که داریوش شجاعان با توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد که شجاع خلیل زاده به پشت پای این بازیکن ضربه زد و فنادی فر نقطه پنالتی را به سود استقلال نشان داد. علی کریمی در دقیقه 28 پشت پنالتی تیمش قرار گرفت اما بیرانوند با نشان دادن جهت و مهار توپ به یک دروازه بان تبدیل شد تا بازی بدون گل ادامه یابد. الدرون سپس سومین تعویض خود را انجام داد و در دقیقه 80 مهدی عبدی را به جای امیری وارد زمین کرد. این بازیکن به محض ورود به زمین از سمت چپ وارد محوطه جریمه استقلال شد و ضربه او به دروازه و سپس به پشت حسینی برخورد کرد تا قرمزها آبی ها را شکست دهند و عبدی برای ذخیره طلایی کالدرون دعوت شود.

پنج شنبه گذشته بالاخره آرتور کوین یاماگا طلسم گل نزدن علیرضا بیرانوند در دربی مقابل استقلال را از روی نقطه پنالتی شکست!

در این دیدار و دربی شماره 102 وقتی جواد نکونام متوجه شد داور با استفاده از VAR یک پنالتی به سود تیمش اعلام کرده است، چنان خوشحال بود که انگار در آن لحظه استقلال گل زده است. چون به نوعی می دانست که یاماگا استعداد خاصی در زدن پنالتی دارد و البته هر وقت به استقلال گل می زد، آبی ها شکست نمی خوردند. یاماگا هم با اعلام پنالتی علیرضا بیرانوند با خونسردی در دقیقه 7+90 از روی نقطه پنالتی ثابت کرد که نکونام بی دلیل خوشحال نبود.