ستاره ای که یحیی برای پرسپولیس نمی خواست مارادونا شد

ستاره ای که یحیی برای پرسپولیس نمی خواست مارادونا شد

سالها پس از اینکه مارادونا در بازی یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 بین آرژانتین و انگلیس، داور را فریب داد و دروازه حریف را با دست باز کرد، او در توصیف جالبی از این اتفاق عجیب گفت: «فوتبال چیزی جز یک ترفند بزرگ نیست و هیچ کس در این بازی نیست. او “فوتبال موفق تر است اگر بتواند حریف را فریب دهد.”

رامین رضایان کاری کرد که مارادونا هم با داور و هم با حریف صحبت کرده بود تا در بازی شنبه شب قفل دروازه مس رفسنجان را بشکند!

با اینکه ده دقیقه بیشتر از نیمه دوم بازی سپاهان – مس نگذشته بود که طلایی ها از ناتوانی در باز کردن دروازه حریف در ورزشگاه مملو از تماشاگر نقش جهان، با اعلام یک ضربه ایستگاهی و اعلام یک ضربه ایستگاهی، عصبی به نظر می رسیدند. خطای پشت محوطه جریمه برای سپاهان، چشمان رامین رضایان روشن شد و به سرعت توپ را برداشت و نشان داد که او یکی از شوت های ویرانگر خود را به سمت دروازه حریف می زند و شانس خود را برای گلزنی امتحان می کند.

در آن لحظات سعد وفاپیشه داور میانه بازی با اسپری مخصوص محل گیرکردن توپ را مشخص کرد و چند متر دورتر شد تا بعد از ضربه بهتر ببیند چه اتفاقی افتاده است. طبق معمول رامین که پشت ضربات ایستگاهی است توپ را برداشت و بوسید و با نگاه به سمت دروازه زاویه خود را تنظیم کرد و گل زد.

در حالی که حاضران در ورزشگاه منتظر ضربه رضایان بودند، ناگهان صداهایی از روی نیمکت مس رفسنجان بلند شد که به چیزی اعتراض می کرد. داور چهارم وارد میدان شد و مشکل را جویا شد و متوجه شد که مربیان مس رفسنجان ادعای جالبی می کنند. آنها معتقد بودند رامین رضایان با باسن خود محتویات اسپری داور را از روی چمن پاک کرده و با صلاحدید خود محل توپ را تغییر داده تا زاویه بهتری برای شوت به سمت دروازه داشته باشد.

بولت پرسپولیس، داور مرکزی برای بررسی ادعای مسی در صحنه خطا حضور داشت و متوجه شد که اثری از خط سفیدی که او روی چمن کشیده بود وجود ندارد. به همین دلیل با اخطاری به رضایان توپ را به محل قبلی رساند و مجدداً با اسپری محل قرارگیری توپ را خط کشید و فکر کرد که مرز را کامل کرده و به جای خود رفت. رضاییان بدون اطلاع او توپ را به نقطه ای که می خواست برد و در همان لحظات کوتاهی که داور به سمت ایستگاهش دوید، اسپری داور را پاک کرد. جایی نزدیک به یک متری که خطا رخ داد و البته نقطه مورد علاقه رامین برای زدن یک ضربه آزاد.

جالب اینکه در این بین یکی از مربیان مس رفسنجان دوباره متوجه این اتفاق شد و با فریاد بلند سعی کرد به داور تذکر دهد که این بار رامین شخصا وارد عمل شد و به سمت نیمکت نارنجی پوشان رفت و از آنها خواست سر و صدا نکنند. درگیری لفظی مختصر رامین رضایان و نیمکت تیم میهمان در محل قرارگیری توپ تغییری نکرد و در نهایت سود وفاپیشه برای جلوگیری از توقف بازی سوت زد و رامین آماده ضربه زدن از نقطه ای بود که خودش تعیین کرده بود!

شوت دیدنی ستاره تیم ملی سپاهان از جایی غیر از محل خطا که زاویه بهتری برای ضربه زدن به دروازه حریف داشت، در هوای مرتفع و در ارتفاعی مناسب از دیوار محافظ عبور کرد و پس از توپ ضربه خورد، نوک انگشتان داوود نوشی صوفیانی در گوشه، به بالای دروازه تکیه داد و قفل دروازه مس را شکست. گلی که موتور سپاهان را روشن کرد و حریف را در نقش جهان پیشروی کرد، زمینه ای برای زدن گل های بیشتر.

سوال مهم، تاکتیک جالبی بود که رامین هنگام راندن توپ به داخل چمن استفاده کرد. او برای کمک به تیمش و نشان دادن مهارتش در ضربات آزاد از پشت محوطه جریمه، داور را فریب داد و حریف مربیان تیم حریف شد. او با پشتکار و شجاعت کاری را انجام داد که می دانست به سود تیمش است. درست مثل مارادونا در لحظه گلزنی که بعدها آن را «دست خدا» نامید.

گیرکردن توپ در فاصله یک متری حتی از نظر روحی و روانی به رامین کمک کرد تا دقیق ترین ضربه ممکن را بزند و زیباترین گلزن هفته دوازدهم لیگ برتر لقب بگیرد.