سهمیه 60 لیتری بنزین آذر امشب واریز می شود


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912693

سهمیه 60 لیتری بنزین آذر ماه خودروهای شخصی در ساعت صفر صبح روز سه شنبه (اول آذر) در کارت های هوشمند سوخت شخصی بدون تغییر تکمیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام وزارت نفت، در سومین ماه پاییز 1401، 60 لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت هوشمند سوخت شخصی واریز می شود و سهمیه سوخت خودروهای عمومی و رسمی بر اساس جدول سهمیه طرح مدیریت واریز می شود. مصرف سوخت.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه برای کلیه خودروهای بنزین‌دار، توزیع بنزین از صفر روز جمعه 3 آبان 1397 آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت سوخت هوشمند برای دارندگان خودرو و موتورسیکلت شخصی ابتدا 6 ماه بود، اما پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و اعلام شرایط ویژه برای مقابله با شیوع آن، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تغییر کرد. این محدودیت به 9 ماه در پیام. بنابراین سهمیه واریز ماهیانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت در صورت عدم استفاده حداکثر تا 9 ماه در کارت هوشمند سوخت قابل ذخیره است.

به گزارش شانا، در یکی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده در رابطه با آن، مصرف سوخت در کشور نسبت به سال های قبل از کرونا کاهش یافته است، اما با بهبود شرایط، میزان مصرف بنزین در کشور افزایش یافته است.

یکی از مهم ترین دلایل افزایش سرسام آور مصرف، افزایش حجم سفرها پس از گذشت دو سال از آغاز شیوع ویروس کرونا و محدودیت شیوع این بیماری در کشور و افزایش روزافزون خودروها است. در صورت عدم مصرف بهینه، کشور را در معرض واردات سوخت قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید