سورپرایز شبانه برای بازنشستگان در آخرین روز آبان

سورپرایز شبانه برای بازنشستگان در آخرین روز آبان

سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در اطلاعیه ای ضوابط بازگرداندن حقوق بازنشستگان، خدمتگزاران و مستمری بگیران نیروهای مسلح در آبان ماه 1401 را به شرح جدول فوق اعلام کرد.جدول افزایش حقوق بازنشستگان لشکری ​​به شرح زیر است:

در کنار افزایش دستمزد آبان ماه، یک ماه معوقه مهرماه نیز به دلیل قوانین بازپرداخت دستمزد واریز شده است.

افزایش حقوق بازنشستگان فولاد از این ماه
رئیس صندوق بازنشستگی فولاد گفت: علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان فولاد، کمک هزینه اولاد 100 درصد و کمک هزینه عائله مندی 50 درصد افزایش یافته است.

حجت کاظمی (رئیس صندوق بازنشستگی فولاد) گفت: پس از تصویب لایحه دولت محترم در مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان و ابلاغ این مصوبه با همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه در جهت بهبود حقوق بازنشستگان فولاد از این ماه با افزایش 5 درصدی نسبت به مصوبه شهریور 1401، 9 میلیون ریال افزایش می یابد.

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد گفت: علاوه بر این افزایش حقوق و بر اساس اجرای ماده 16 قانون حمایت از خانواده و جوانان، کمک هزینه اولاد 100 درصد و حق عائله مندی 50 درصد افزایش یافت. .

سید حجت کاظمی افزود: این افزایش حقوق به همراه یک ماه معوقه از این ماه به صورت دائمی به حساب بازنشستگان واریز می شود.

تناسب حقوق بازنشستگان در انتظار است
سلیمی با تاکید بر اهمیت همسان سازی تاکید کرد: انتظار می رود دولت عدالت محور با حمایت مجلس همسان سازی حقوق کارمندان و مستمری بگیران و طرح ساماندهی نیروهای پیمانی و شرکتی را تکمیل کند. از وزیر آموزش و پرورش می خواهم طرح ارزشیابی معلمان را به طور کامل اجرا کند و معوقات معلمان را پرداخت کند. قرار بود سالی یک میلیون خانه ساخته شود، اگر رونق مسکن با این مصوبه اتفاق بیفتد باید یک یا دو را حذف کنیم.

وی گفت: دولت کشاورزان را به کشت گندم تشویق می کند، اما سازمان منابع طبیعی از کشت آنها در زمین هایی که چندین سال است کشت می شود، جلوگیری می کند. از جهاد کشاورزی می‌خواهم وام کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی را به موقع پرداخت کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهر سمیرم، سرزمین هزار چشمه و مروارید گردشگری زاگرس؛ شهر سمیرم؛ در مسیر جاده 4 استان قرار دارد که به آن چهارراه ارتباطی جنوب کشور می گویند. از وزیر راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تقاضای تامین اعتبار لازم و اخذ ماده 56 باند دوم جاده سمیرم – یاسوج و درخواست و اخذ ماده 23 اتصال بزرگراه بروجن – لردگان – خوزستان را دارم. از سمیرم تا بزرگراه اصفهان – شیراز که 170 کیلومتر است. این مسیر را کوتاه تر می کند، اقدامات اضطراری را انجام دهید.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تاکید کرد: زمزمه هایی مبنی بر انتقال آب از شهرستان سمیرم به گوش می رسد؛ قبل از هر اقدامی در این زمینه باید به شفافیت آب شرب، کشاورزی و صنعت شهرستان رسیدگی شود. شهرستان سمیرم در زمینه های کشاورزی، گردشگری، آب معدنی، گیاهان دارویی، ورزش های هوازی و کوهنوردی ظرفیت بالایی دارد. اشتغال جوانانی که بیش از شش ماه از سال فرصت شغلی ندارند را در نظر بگیرید.

سلیمی بیان کرد: فاضلاب و راه های شهر سمیرم نیاز به اعتبار دارد. چرا سازمان برنامه و بودجه برای آبرسانی و راه های سرگردان اعتباری اختصاص نمی دهد؟ آیا تا به حال دیواری کوتاهتر از این دیده اید؟ وزیر ورزش و جوانان به تعهد خود برای 12 چمن مصنوعی عمل نمی کنید؟/صدا و سیما

افزایش دستمزد بازنشستگان با حداقل حقوق
رئیس اداره روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان البرز افزایش حقوق مستمری بگیران حداقل دستمزد را فرودین عنوان کرد و گفت: مابه التفاوت افزایش حقوق سایر سطوح نیز تا اسفند ماه توسط فرودین پرداخت می شود .

احمدرضا پرتگی، رئیس اداره روابط عمومی اداره کل بیمه های اجتماعی استان البرز در خصوص بیمه بیکاری گفت: بر اساس ارزیابی بیمه بیکاری، داستان برای افراد مجرد و متاهل متفاوت ارزیابی می شود، با این تعبیر که برای افراد مجرد. 6 تا 24 ماه و برای متاهلین 12 ماه در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه یک سال خدمت برای افراد مجرد و یک سال و نیم برای افراد متاهل است، افزود: با این تفاسیر پرداخت بیمه بیکاری تا سقف 50 ماه برای افراد محاسبه می شود. در این میان 55 درصد دستمزدها براساس قوانینی مانند حقوق کودک و مسکن پرداخت می شود.

پورتقی در مورد بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: بارها در این مورد بحث کرده ایم و امیدوارم اتفاقی بیفتد که نزدیکان را شناسایی کنیم و بتوانیم آنها را بیمه کنیم، در حال حاضر اتفاق خاصی نیفتاده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش حداقل حقوق بازنشستگان از بهمن ماه انجام شده است، گفت: مابه التفاوت افزایش حقوق سایر سطوح نیز از فروردین تا اسفند ماه پرداخت می شود.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان البرز یادآور شد: پرداختی تحت عنوان حقوق فرزند در حالی پرداخت می شود که فرزند دختر ازدواج نکرده باشد و فرزند پسر در حین تحصیل پرداخت می شود.

وی درباره موضوع بازنشستگی ادامه داد: سن بازنشستگی برای مردان 50 سال و برای زنان 45 سال پس از 30 سال خدمت است.

دیدگاهتان را بنویسید