سیزده بهترین گلزنان جام جهانی را به شما معرفی می کنیم

اگرچه تنها چند روز دیگر به جام جهانی قطر باقی مانده است، اما توانایی تیم های حاضر در این رقابت ها در گلزنی مقابل حریفان یکی از مهم ترین عواملی است که در نهایت می تواند آنها را به مهم ترین قهرمانی جهان فوتبال برساند.

جام جهانی در واقع یک جشن گل است و تاکنون در 21 دوره از این رقابت ها 2548 گل به ثمر رسیده است. اگرچه در آستانه تورنمنت قطر، همه نگاه ها به دو ستاره بزرگ دهه اخیر یعنی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دوخته شده است، اما جدای از آنها چهره های دیگری مانند کریم بنزما، کیلیان امباپه و روبرت لواندوفسکی مدعی هستند. آقا در این کاسه برهنه اند.

اما جالب اینجاست که در فهرست بهترین گلزنان تاریخ جهان، نام مسی و رونالدو در بین سیزده گلزن برتر رقابت ها دیده نمی شود. حداقل 13 بازیکن در تاریخ جهان موفق به زدن حداقل ده گل شدند اما مسی و رونالدو تاکنون به این آمار نرسیده اند.

10 گل: گابریل باتیستوتا (آرژانتین) – تئوفیلو کوبیاس (پرو) – گری لینهکر (انگلیس) – توماس مولر (آلمان) – گرگور لاتو (لهستان) – هلموت ران (آلمان)

نه تنها مسی و رونالدو، حتی دیگو مارادونای بزرگ هم نتوانست در جام جهانی 10 گل بزند. اما هموطنش گابریل باتیستوتا با ده گل در بین گلزنان این تورنمنت قرار دارد. دو آلمانی توماس مولر و هلموت ران نیز در این رتبه قرار دارند و نکته جالب این است که توماس مولر در قطر حضور دارد و می تواند آمار خود را بهبود بخشد.

سیزده بهترین گلزنان جام جهانی را به شما معرفی می کنیم

11 گل زده: یورگن کلینزمن (آلمان) – ساندور کوچیس (مجارستان)

یورگن کلینزمن برای آلمان غربی و سپس برای آلمان در سه جام جهانی بازی کرد و یازده گل برای آلمانی ها به ثمر رساند. او در سال 1990 با آلمان قهرمان جام جهانی شد.

اما ساندور کوچیچ، اسطوره فوتبال مجارستان، تمام یازده گل خود را در سال 1954 به ثمر رساند و در آن دوره دو هت تریک کرد.

سیزده بهترین گلزنان جام جهانی را به شما معرفی می کنیمسیزده بهترین گلزنان جام جهانی را به شما معرفی می کنیم

12 گل زده: پله (برزیل)
پله در اولین حضور خود در جام جهانی 1958 6 گل به ثمر رساند. او سه بار با برزیل قهرمان جام جهانی شد و با 12 گل در آن رقابت ها نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین ستاره های تاریخ فوتبال مطرح کرد.

سیزده بهترین گلزنان جام جهانی را به شما معرفی می کنیم

13 گل: جاست فونتن (فرانسه)
ژوست فونتین با وجود حضور تنها در یک جام جهانی، یکی از بهترین مهاجمان تاریخ این کشور است. او در جام جهانی 1958 سیزده گل در یک دوره از جام جهانی به ثمر رساند تا آمار فوق العاده ای را به ثبت برساند.

سیزده بهترین گلزنان جام جهانی را به شما معرفی می کنیم

14 گل زده: گرد مولر (آلمان)
بمب افکن فوتبال آلمان در دو جام جهانی موفق شد 14 بار گلزنی کند. 10 تا از این گل ها در تورنمنت 1970 مکزیک به ثمر رسید که مولر در مرحله گروهی دو هت تریک کرد.

سیزده بهترین گلزنان جام جهانی را به شما معرفی می کنیم

15 گل زده: رونالدو نازاریو (برزیل)
اوج درخشش رونالدو برزیلی در جام جهانی 2002 بود که سلسائو به لطف درخشش او قهرمان شد. در فینال مقابل آلمان، رونالدو هر دو گل برزیل را به ثمر رساند تا سلسائو با پیروزی 2-0 جام طلایی را به دست آورد. او همچنین در آن رقابت ها با زدن 8 گل برنده کفش طلا شد.

سیزده بهترین گلزنان جام جهانی را به شما معرفی می کنیم

16 گل زده: میروسلاو کلوزه (آلمان)
کلوزه در چهار دوره جام جهانی 16 گل به ثمر رساند تا بهترین گلزن تاریخ جام جهانی شود. او آخرین گل خود را در جام جهانی در 36 سالگی به ثمر رساند. در جام جهانی 2014 که تورنمنت خاطره انگیزی برای آلمان بود، مانشافت موفق شد در نیمه نهایی با درخشش کلوزه برزیل را 7-1 شکست دهد و با پیروزی مقابل آرژانتین در فینال جام قهرمانی را از آن خود کند. این آخرین حضور کلوزه در جام جهانی بود. او برای اولین بار در سال 2002 وارد جام جهانی شد و شروع به گلزنی کرد.

سیزده بهترین گلزنان جام جهانی را به شما معرفی می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید