سیم خاردارهای استقلال و ریکاردو ساپینتو را بشناسید

سیم خاردارهای استقلال و ریکاردو ساپینتو را بشناسید

در پایان نیم فصل اول لیگ بیست و یکم که سیاوش یزدانی و حسین مرادمند مجبور به ترک استقلال برای خدمت سربازی شدند، فرهاد مجیدی سرمربی آبی ها و هواداران این تیم نگران شدند شاید جدایی این دو مدافع در کنار عارف آقاسی ریاست جمهوری استقلال را تهدید کند. محمد دانشگر، عارف غلامی و روزبه چشمی همچنان در ترکیب استقلال حضور داشتند که می توانستند به عنوان مدافع برای آبی پوشان به میدان بروند اما برای پرکردن سه خلاء خط دفاعی به یک مدافع دیگر نیاز بود که صخره ای نفوذ ناپذیر بود. گزینه جایگزین در لیگ برتر عربستان و تیم الفیصلی بود.

رافائل سیلوا، مدافع غول پیکر برزیلی که در سکوت خبری پیراهن آبی را بر تن کرد، به سرعت خود را با شرایط استقلال وفق داد و با حضور مستمر و موثر خود نقشی غیرقابل انکار در قهرمانی این تیم ایفا کرد.
درخشش این مدافع 193 سانتی متری در نیم فصل اول حضورش در استقلال به حدی بود که مدیران وقت آن تیم نام او را سرلوحه بازی های تمدید قرار دادند.

نظم و انضباط، مسئولیت پذیری و دوری از حاشیه ها در کنار توانایی بالای نقد و بازی شاید بارزترین ویژگی آسمان خراش برزیلی استقلال باشد.

مدافع برزیلی پس از کش و قوس های فراوان سرانجام در استقلال ماند تا به خاطر قدرت خط دفاعی تیمش خیال ساپینتو را تسکین دهد.

تغییر سبک بازی استقلال نسبت به فصل گذشته و تمایل سیری ناپذیر ساپینتو به فوتبال هجومی شاید خط دفاع آبی ها را کمی آسیب پذیرتر از تیم فرهاد مجیدی کرده باشد، اما عملکرد سیلوای برزیلی در طول فصل کمتر متغییر و با کمترین میزان بوده است. خطاهای احتمالی

پس از گذشت 21 هفته و رسیدن سرمربی پرتغالی آبی ها به ترکیب مورد نظر خود، عملکرد دفاعی این تیم در شرایط بهتری قرار دارد و استقلال روز دوشنبه باید در یک بازی حساس و سرنوشت ساز به مصاف گل گهر برود. طبیعتا ساپینتو پرتغالی در این نبرد فرماندهی خط دفاعی تیمش را به رافائل سیلوا می سپارد تا با هجومی قدرتمند این حریف سیریانی روبرو شود.

برد در این دیدار با توجه به دیدار هفته جاری تراکتور و پرسپولیس و همچنین دیدار هفته آینده سره پوشان و سپاهان می تواند گام بلندی برای قهرمانی استقلال در این فصل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید