شاخص بورس۱۴ آذر ۱۴۰۲/ شاخص بورس امروز تا رقم ۲‌میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۳۶ واحد روند صعودی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز سه شنبه 23 آذر 1402 به 2176 هزار و 536 واحد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری موج


، شاخص عمومی سهام تهران امروز روند صعودی داشت و شاخص کل در اواخر معاملات با افزایش 11 هزار و 307 واحدی به رقم 2 میلیون و 176 هزار و 536 واحد رسید. همچنین شاخص متعادل با افزایش 6173 واحدی به رقم 747 هزار و 562 واحد رسید.

ارزش بازار بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 562 هزار تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 11.3 سهم را در قالب 509 هزار فقره به ارزش 7.3 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص های بورس امروز مثبت بودند اما نرخ افزایش زیر یک درصد بود. شاخص کل و شاخص قیمت نسبت به روز گذشته 52 درصد افزایش یافت. این دو شاخص در وزن مساوی 83 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور نیم درصد، شاخص بازار اول بورس 39 درصد و شاخص بازار دوم بورس 68 درصد رشد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو، کشتیرانی، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و هلدینگ معدنی خاورمیانه و گل گهر بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشتند و فولاد مبارکه بیشترین تاثیر نزولی را بر شاخص بورس داشت.

ارز ایران امروز روند افزایشی داشت به طوری که شاخص کل با افزایش 157 واحدی به رقم 26 هزار و 214 واحد در پایان معاملات رسید. ارزش بازار فرابورس اول و دوم به بیش از یک میلیون و 484 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 401 هزار میلیارد تومان بود. معامله گران امروز بیش از 5.2 میلیارد سهم را در قالب 264 هزار نوبت به ارزش 10.714 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، جهان فولاد سیرجان، ایران خودرو دیزل، مالی سپهر صادرات، سپیدار سیستم آسیا و حمل و نقل گهر ترابر بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین شاخص کل و فرابورس نیز 6 درصد رشد کردند. این دو معیار در وزن برابر 58 درصد افزایش یافته اند. شاخص اول فرابورس ۷۶ درصد و فرابورس دوم ۵۵ درصد رشد کرد.

شرکت های بورسی با انتشار اوراق ارزی می توانند از طریق بازار مبادلات ارزی به تامین مالی ارزی پرداخته و برای تامین مالی ریالی با انتشار انواع اوراق قرضه و انصراف از حق تقدم و افزایش حرکت سهام، ریالی از بازار سرمایه را تامین کنند. اجرای پروژه‌ها.. بازار سرمایه ابزاری برای افزایش پس‌انداز ملی و اجرای طرح‌ها در شرکت‌های بورسی محسوب می‌شود، مشروط بر اینکه سرمایه‌گذاران توجه داشته باشند که این بازار با ریسک و نوسان همراه است و بنابراین قبل از انجام معامله به مطالعه، تحلیل و مشورت بپردازند.



آیا این خبر مفید بود؟