شرایط باورنکردنی استقلال؛ این را دستیار فرهاد مجیدی فاش کرد

شرایط باورنکردنی استقلال؛  این را دستیار فرهاد مجیدی فاش کرد

استقلال که در روزهای اخیر بر سر اختلاف نظامی دو بازیکنش سیاوس یزدانی و حسین مرادمند با جنجال های زیادی مواجه شده بود، فردا به مصاف نساجی می رود. این دیدار با توجه به شرایط ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در مشهد برگزار می شود.

فرهاد مجیدی همانند پایان دیدار مقابل فجرسپاسی در نشست خبری حاضر نشد. صالح مصطفوی دستیار سرمربی استقلال با حضور در این نشست خبری دیدار فردا مقابل نساجی گفت: تیم نساجی تیم بسیار خوب و با برنامه ای است. آنها از معدود تیم هایی هستند که به اندازه کیفیت فوتبالی که بازی می کنند امتیاز کسب نکرده اند. بازی نساجی بازی بسیار سختی برای همه تیم ها خواهد بود. کیفیت این تیم مقابل پرسپولیس را هم دیدید و حتی یک گل دقیق زد.

او گفت: نساجی واقعا تیم قدرتمندی است. بازی بسیار سختی در پیش داریم و این یکی از سخت ترین دیدارهای نیم فصل دوم استقلال است. با توجه به شرایط ظالمانه ای که بر ما تحمیل شده است، ما همچنان هر کاری که ممکن است روی زمین انجام خواهیم داد. بچه ها به هم قسم خوردند که اگر خدا می داد می توانستند با یک نمایش خوب و باکیفیت دوباره دل بخشی از جامعه را که متاسفانه سرکوب شده بودند شاد کنند. بخشی از مردم ایران که تنها گناهشان استقلال است. بقیه بازیکنان ما در مقابل این قسمت از مردم سوگند یاد کردند که هر کاری از دستشان بر می آید انجام دهند تا به نتیجه دلخواه این هوادار برسند.

سرمربی آبی ها در مورد اینکه آیا در غیاب یزدانی و مرندمند، این تیم سیستم دفاع سه دفاعی را کنار می گذارد یا خیر، گفت: اجازه توضیح ترکیب را ندارم. اما شرایط ایجاد شده برای استقلال بسیار عجیب، خاص و نادر است. فکر نمی کنم در لیگ برتر چنین چیزی وجود داشته باشد که در میانه مسابقات و زمانی که پنجره نقل و انتقالات بسته است، دو بازیکن اصلی تیم را از او بگیرند. حالا چه تیم در انتهای جدول باشد و چه در بالای جدول.

وی در ادامه صحبت های خود اینگونه بیان کرد: در استقلال و در این 5، 6 سال به انواع ظلم ها و بی عدالتی ها عادت کرده ایم. هر ظلم و بی عدالتی که شروع خواهد شد قبل از هر چیز توسط تیم ما آغاز شده است. پاسخ این است که با تلاش در درون زمین به این ظلم ها پاسخ دهیم.

سرمربی آبی پوشان درباره محرومان و مصدومان هم گفت: ما فقط ابوالفضل جلالی مصدوم را داریم اما محرومان زیاد هستند و شما هم از این موضوع خبر دارید.

در خصوص صحبت های قائم مقام سازمان جذب که اعلام کرد از آبان ماه به مدیران استقلال اطلاع داده شده است، یزدانی و مرندمند مشکل سربازی دارند و مدیریت باشگاه چه زمانی این موضوع را به کادرفنی اعلام کرده است؟ او همچنین نمی داند چگونه گفته شده که کارهایی که در اینجا رسیده باید با خود مدیریت مطرح شود. اما مشکل اینجاست که به نظر می رسد استقلال استثنا دارد. چون در تاریخ لیگ برتر اتفاقی برای جذب بازیکن در نیم فصل نیفتاده است.

وی گفت: از صحبت های آقای باران چسمه وام می گیرم که می گویند اگر یک فرد عادی مشکل خانوادگی داشته باشد و بخواهد اعزام به سربازی را به تعویق بیندازد، هیچ اتفاقی نمی افتد و معمولاً قبول می کند که این اعزام به تعویق بیفتد. پس از آن متوجه ما شد. این اتفاق اکنون برای دو ملی پوشی که برای این کشور زحمت کشیده اند نمی افتد. همین مدافعان ما در لیگ قهرمانان آسیا و در عربستان سال گذشته در عربستان مقابل الاهلی بازی های درخشانی انجام دادند و 5 گل برای این تیم به ثمر رساندند.

وی ادامه داد: زمانی که این بازیکنان زانو، دست، پا و صورت خود را بر پرچم این کشور و بر شادی مردم و سربلندی ایران در مقابل عربستان گذاشتند، مگر (یزدانی و مرندمند) سربازان وطن پرست نبودند؟ حالا دو ماه بعد یا قبل از خدمت باید تیم استقلال را به اعتصاب فرستاد تا باعث ناراحتی میلیون ها نفر در کشور شود؟ آنها حریف ما در زمین نبودند و می خواهند این اتفاقات خارج از زمین رخ دهد؟ آنها احتمالا از اینکه این نتیجه استقلال است ناراحت هستند و ما چیز دیگری نمی فهمیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال در اسفندماه با تقویم سختی روبرو است و آیا این تیم مهره کافی دارد و می تواند یک مدافع جدید اضافه کند، گفت: اول اینکه فضای آزاد برای سهمیه بازیکنان بزرگسال وجود دارد. او اکنون می تواند یک بازیکن آزاد خارجی باشد. در ضمن آقای مجیدی توجه ویژه ای به تیم امید ما دارد. احتمالا بخواهند از بازیکنان امید ما هم استفاده کنند. در حالی که بازی های مارس به جمع و جور بازی های قبل از مارس نیستند. حالا بعد از بازی با نساجی با گهر با فاصله 6 روزه و بعد از بازی صنعت نفت با فاصله 6 روزه باید به مصاف پرسپولیس برویم در حالی که نیم فصل اول تمام بازی ها برای همه تیم ها با اختلاف 5 روز بود اما دو. آنها آخرین بازی ما را با فاصله 4 روز انجام دادند. مسافت ها قبلاً 6 روز است. یعنی اگر بخواهد کتابی درباره ظلم هایی که در این سال ها به این تیم شده بنویسد، فکر می کنم مثنوی 70 مال من باشد.

مصطفوی در نهایت درباره وضعیت وریا گفوری پاسخ داد: من هم در نشست خبری بعد از بازی با فجسپاسی گفتم که آقای مجیدی درباره وریا صحبت کرده و توضیح جدیدی در این باره ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید