شقایق فراخانی برای همیشه ایران را ترک کرد/عکس

شقایق فراخانی برای همیشه ایران را ترک کرد/عکس

شقایق فرهانی در طول دوران بازیگری خود پرکار بوده و منتقدان بازی شقایق فرهانی در فیلم دو نفره چتری را تحسین کرده اند. این بازیگر نقش های خود در فیلم های «چتر دو نفره»، «پروانه در باد» و سریال «کلا پهلوی» را ماندگار می داند. شقایق فرهانی از کودکی به همراه پدر و مادرش در تئاتر بازی می کرد. شقیق فرهانی با حضور در فیلم لیلا به سینما آمد. او در بزرگسالی با بازی در فیلم پرانه به موفقیت های بین المللی دست یافت.

شقایق فراهانی گلشیفته فراهانی با انتشار عکسی از دوران کودکی خود و شقایق فراهانی، تولد 52 سالگی خواهرش را تبریک گفت و نوشت: «خواهر نازنینم شقایق، هنوز این لحظه را به یاد دارم. جنگ، سکوت و بمباران بود. تو داشتی از ایران میرفتی و من نمیدونستم با غم چیکار کنم نداشتن تو در اون سالها یکی از دردناک ترین تجربه های کودکی من بود.

داشتن خواهری مثل تو با چنین قلب بزرگی باعث می شود که شادترین دختر دنیا باشم شقایق نازنینم که همیشه عاشق توست تولدت مبارک.

بیوگرافی شقایق فراهانی

شقایق فراهانی متولد 11 مرداد 1351 در تهران بازیگر ایرانی است. وی دیپلم گرافیک را از هنرستان هنرهای تجسمی گرفت و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم نیا و خواهر بزرگ گلشیفته فراهانی از بازیگران سینما و تلویزیون است. شاهیق از کودکی بازیگری در تئاتر را نزد پدر و مادرش بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمی نیا آغاز کرد.

با حضوری کوتاه در فیلم لیلا وارد سینما می شود. او در فیلم دو نفره چتری توانست توانایی های خود را به نمایش بگذارد. بازی او در این فیلم کاملاً برتر از بازیگران مقابلش رضا کیانیان و حدیث تهرانی بود. شقایق فراهانی با بازی بسیار خوب خود در فیلم پروانه موفق شد در سطح بین المللی به موفقیت دست یابد.

رابطه شقایق فراهانی با پسرش

او درباره پسرش گفت: قبول دارم که هر چه بزرگتر می شوم به اشتباهاتم در تربیت پسرم پی می برم. البته من فکر می کنم همه والدین در زندگی به این نقطه می رسند. خدا را شکر در سال 94 رابطه بهتری با پسرم داشتم و فکر می کنم بچه ها واقعا به والدین خود نیاز دارند و از آنجایی که دوستان زیادی در اطراف خود دارند والدین باید وقت بیشتری را برای راهنمایی و حمایت از آنها بگذارند. اعتراف می کنم، باید در مورد مادر بودن برای پسرم بیشتر یاد می گرفتم.

متفاوت و قابل باور

شقیگ فراهانی: بدون شک بسیاری از دوستان و همکاران من در عرصه بازیگری دوست دارند در نقش هایی متفاوت از کارهای قبلی خود ظاهر شوند، زیرا کلیشه ها برای هیچکس خوشایند نیست. من هم دوست دارم در نقش های مختلف بازی کنم و از طرفی دوست دارم نوع بازی ام برای مخاطب قابل باور باشد. قبلاً هم گفته ام که اگر تماشاگر در حین تماشای فیلم احساس کند که من فقط نقش بازی می کنم، شکست خورده ام!

از غم تا عشق

من خیلی از آنها را بازی کرده ام که بیشتر آنها را دوست دارم. جاهایی بوده که به دلایلی مثل غمنان معروف یا رودربایستی برای دیدن فیلم رفته ام، اما نمی توانم بگویم همه کارهایم را اینطور انتخاب کرده ام. من واقعاً خیلی از چیزهایی را که بازی کرده ام و سخت روی آنها کار کرده ام دوست دارم.

مدل برای همیشه

شقایق فراهانی: در بین بازیگران، چهره های مختلفی بودند که هنر و توانایی هایشان را پذیرفتم، اما زیاد به عنوان الگو فکر نمی کردم. یک بازیگر باید خودش باشد. حتی یک کپی خوب از نمونه قبلی نیست. در کل زیبایی بازیگری در تنوع آن است نه تکرارهای مکرر. با تمام این اوصاف سوسان تسلیمی را یکی از بهترین ها می دانم که حتی بعد از سال ها عدم حضور در سینمای ما هنرش به عنوان اثری جسور و جدید در عرصه بازیگری می درخشد.

دیدگاهتان را بنویسید