امیرآبادی فراخانی، نماینده مجلس درباره مذاکرات احیای برجام: پیشنهادهایی از جمله آغاز 135 روز پس از امضای توافق و افزایش ضمانت از یک سال به 2 سال ارائه شده است.

امیرآبادی فراخانی، نماینده مجلس درباره مذاکرات احیای برجام: پیشنهادهایی از جمله آغاز 135 روز پس از امضای توافق و افزایش ضمانت از یک سال به 2 سال ارائه شده است.

روز جدید امیرآبادی فراخانی گفت: موضوعی که منجر به طولانی شدن مذاکرات شد، نبود تضمین های کافی و عدم شفافیت غرب است. وی تصریح کرد: در این حوزه نیز پیشنهاداتی از جمله آغاز توافق از 135 روز پس از امضا که تا آبان ماه و زمان برگزاری انتخابات کنگره خواهد بود و همچنین موضوع ضمانت یک ساله که ایران می خواهد 2 ساله شود.

احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز 31 مرداد در نشست با مدیران رسانه های استان قم اظهار داشت: وضعیت مذاکرات به گونه ای است که ایران حسن نیت خود را ثابت کرده است اما طرف آمریکایی همچنان در برخی مسائل شفاف نیست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکلاتی که صنایع ما امروز با آن دست و پنجه نرم می کنند که مربوط به برجام است نزدیک به 10 تا 15 درصد است. زیرا امروز نفت به مقدار اعلام شده به ما فروخته می شود و باید تلاش کنیم تا به هدف رشد اقتصادی هشت درصدی دست یابیم که در صورت موافقت با تاثیر صحیح و بهره گیری از اثرات اقتصادی آن، قطعا این رشد اقتصادی گسترده خواهد بود و قطعا خواهد بود. سد قوی باشد در برابر تورم خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این حوزه نیز پیشنهاداتی از جمله آغاز تفاهم نامه از 135 روز پس از امضا که تا آبان ماه و زمان برگزاری انتخابات کنگره خواهد بود و همچنین موضوع ضمانت یک ساله وجود دارد که ایران می خواهد 2 ساله شود.

امیرآبادی تصریح کرد: سپاه چالش اصلی مذاکرات نیست و به هیچ وجه نمی توان آن را چالش نامید و بزرگترین موضوع پیش رو ضمانت انطباق است. زیرا این تعهدات باید به گونه ای باشد که ایران بتواند از منافع اقتصادی خود بهره مند شود.

دیدگاهتان را بنویسید