شمار قربانیان طوفان مرگبار فلوریدا به 23 نفر رسید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تعداد قربانیان طوفان ایان در فلوریدا به 21 نفر رسید که انتظار می رود در ساعات آینده این تعداد افزایش یابد.

اسکای نیوز گزارش داد که خسارات ناشی از این طوفان در ایالت فلوریدا می تواند به چندین میلیارد دلار برسد. این طوفان روز چهارشنبه به عنوان طوفان رده 4 وارد ایالت فلوریدا شد.

رسانه های آمریکایی از جمله آسوشیتدپرس بامداد شنبه (به وقت تهران) گزارش دادند که این طوفان ساعت 14:00 به وقت محلی وارد ایالت کارولینای جنوبی شد. هنری مک مستر فرماندار کارولینای جنوبی وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب گفت طوفان ایان که باعث سیل و خسارات گسترده در ایالت فلوریدا شد، “می تواند مرگبارترین” طوفان در تاریخ این ایالت باشد.

بایدن گفت: «این احتمالاً مرگبارترین طوفان در تاریخ فلوریدا است. عدد [کشته شده‌ها] هنوز مشخص نیست، اما گزارش های اولیه حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی جان خود را از دست داده اند.

تاثیرات طوفان به حدی بود که هالی اسمیت، شهردار شهر سنیبل در جنوب غربی ایالت فلوریدا، گفت که پس از اثرات فاجعه بار ایان، این شهر مانند قبل نخواهد بود.

اسمیت گفت روز جمعه به مدت چهار ساعت در جزیره بوده و میزان تخریب طوفان را دیده است. او گفت: «تا زمانی که کسی در میدان نباشد، نمی‌تواند سنگینی آنچه را که ما پشت سر گذاشته‌ایم درک کند. ما با یک شهر متفاوت روبرو هستیم.”

او گفت که روند بازسازی شهر زمان زیادی را می طلبد. او گفت که سنیبل از زمان طوفان غیرقابل سکونت بوده است و برنامه هایی برای تخلیه ساکنان شهر جزیره در حال انجام است.

به گفته رسانه های محلی، این طوفان قبل از ورود به فلوریدا نیز خسارات گسترده و قطع برق در کوبا را به همراه داشت که منجر به کشته شدن حداقل سه نفر شد.

تصاویر منتشر شده توسط طوفان ایان در فلوریدا نشان می دهد قایق هایی که توسط امواج خروشان، سقف ها و دیوارهای بسیاری از ساختمان ها پاره شده و ماشین های پر از زباله در خیابان ها واژگون شده اند، به خودروها و مناطق شهری پرتاب شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید