شهباززاده برای جبران باخت زستد وارد زمین شد

شهباززاده برای جبران باخت زستد وارد زمین شد

ادموند اختر بازیکن سابق استقلال درباره جذب سجاد شهباززاده و نقل و انتقالات استقلال صحبت هایی کرده است.

شرایط جذب پرسپولیس و استقلال برای نقل و انتقالات را می دانید؟

من کاری به پرسپولیس ندارم اما استقلال تیمی است که اگر نباخت مشکلی ندارد. در واقع تیم فرهاد در فصل گذشته بازیکنان خوبی داشت که می توانند در فصل آینده تیم را به تنهایی در سطح بالایی نگه دارند.

اما آیا هواداران نگران هستند؟

هوادار همیشه نگران تیمش است حق با اوست استقلال مال هواداران است. اما در مورد استقلال باید گفت که با جذب چند بازیکن خوب دیگر مثل سجاد شهبازاده می تواند به زور به لیگ برگردد. سجاد شهبازاده با اینکه سن بالایی دارد اما اهل کار و موقعیت شناسی است. او در زمین خوب پاس می دهد و توپش هم خوب است. بستگی به این دارد که سرمربی جدید مقابل شهبازاده چه فرمی بازی کند.

به نظر شما این روزها چه کسانی را برای استقلال جذب می کند و آیا این درست است که باشگاه بدون مربی بازیکن بگیرد؟

به هر حال، این روشی است که باشگاه در سراسر جهان جذب می شود. سرمربی کارمند باشگاه است و فقط باید بیاید کارش را انجام دهد و برود. کمیته فنی در هر باشگاه در اروپا بازیکن جذب می کند و مربی فقط می تواند در مورد سه بازیکن نظر دهد.

یعنی سرمربی هر که را می خواهد بیاورد؟

نه! برای یک مربی آسان نیست که به سراغ کسی برود. کمیته فنی ابتدا وضعیت آنها را بررسی می کند و سپس تعیین می شود. به این ترتیب جدا از اینکه کار میانجی گری از بحث مربیگری جدا شود، آسیبی به باشگاه وارد نمی شود. اما متاسفانه در ایران فوتبال خصوصی نیست و دست مدیران باشگاه ها در جیب دولت یا کارخانه های دولتی است. به همین دلیل است که هیچ کس قلب شکسته ندارد. به همین دلیل است که سرمربی گاهی حتی معاونان باشگاه را هم تعیین می کند. ماساژ دهنده، تامین کننده، رهبر تیم و دیگران چطور!

با این تفاسیر فکر می کنید در حال حاضر چه کسانی را برای استقلال جذب می کنند، چون این باشگاهی است که کمیته فنی ندارد؟

با این حال، افرادی در استقلال هستند که به این مسائل واقف هستند و می دانند که تیم فصل گذشته در نوک خط حمله چقدر شکست خورده است، مثلا در جذب ژست ها و مهاجمی برای حمله در اوج وجود نداشت. امیدوارم هر چه زودتر تکلیف سرمربی استقلال مشخص شود تا او بیاید و استقلال بتواند بازیکنان مورد نظر خود را جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید