شهرداری به دنبال همکاری با موسسه اوج برای نقاشی دیواری است


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895571

رئیس شورای شهر تهران گفت: آمادگی داریم با ارگان هایی مانند موسسه اوج همکاری کنیم تا بتوانیم تا حد امکان شاهد نقاشی های دیواری با ارزش و محتوای هنری باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درباره نقاشی های دیواری پایتخت و نفوذ و گسترش آن گفت: به نظر من بحث نقاشی های دیواری شهری بسیار مهم است و باید در قالب این نقاشی ها به موضوعات مختلف نگاه کرد. در بیشتر موارد موضوع بیلبوردها با نقاشی های دیواری متفاوت است. بیلبوردها معمولاً در مکان هایی طراحی می شوند که بازدید آنها سریع و فوری است، مانند زمانی که اتومبیل ها در بزرگراه ها عبور می کنند. اما مشکل نقاشی های دیواری این است که معمولاً در فضاهای بزرگی مانند میدان ها در معرض دید عموم قرار می گیرند و باید دید وسیع تری در این زمینه در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه لازم است نقاشی های دیواری با ارزش و محتوای هنری بیشتری در سطح شهر تهران وجود داشته باشد تا با مردم اینگونه صحبت شود، گفت: اگر این امر انجام شود کار ارزشمند و زیبایی خواهد بود و به نظر من مکان هایی مانند پل سر تجریش یا میدان امام خمینی می توانند مکان خوبی برای دیدن نقاشی های دیواری باشند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آخرین تصویری که از نقاشی دیواری مانند دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) به ذهن شما می رسد چیست؟ وی گفت: مضامین مختلفی از نقاشی های دیواری در ذهن من وجود دارد که از آن جمله می توان به تصاویر مربوط به شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدا و مضامینی مانند 22 بهمن یا مشکلات خانوادگی، صدقه و بخشش اشاره کرد که هر کدام تاثیر خوبی بر شهروندان دارد. .

وی همچنین بیان کرد: شورای شهر و شهرداری می توانند نقش خوبی در بحث نقاشی دیواری داشته باشند و حتی پیشنهاداتی را به سازمان های مربوطه بدهند.

چمران در پایان گفت: آمادگی داریم با سازمان هایی مانند موسسه اوج همکاری لازم را داشته باشیم تا شاهد نقاشی های دیواری با ارزش و محتوای هنری بیشتری باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید