کشف نقاشی دیواری جهان پهلوان توسط غلامرضا تختی در تهران


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894079

منشی: من هرگز نتوانستم پاسخ دهم که کشتی بزرگتر بود یا اسکله.

مراسم رونمایی از نقاشی دیواری جهان پهلوان گلمرضا تختی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی ، به مناسبت سالروز تولد جهان پهلوان تختی که به عنوان روز ملی کشتی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، مراسم افتتاحیه نقاشی دیواری جهان پهلوان غلامرضا تختی در منطقه شوش تهران، مسئولان فدراسیون کشتی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و شهردار منطقه 12 تهران حضور داشتند.

رئیس فدراسیون کشتی در این مورد گفت: پدرم همیشه می گفت نان سر سفره ما به برکت آقای تهتی است چرا که پدرم را کار می کرد و پدرم همیشه دنبال تهتی بود.

رئیس فدراسیون کشتی با تشکر از زیباسازی سازمان خاطرنشان کرد: امیدوارم این مسیر را طی کنید و دعا کنید ما هم این مسیر را طی کنیم. البته نباید دنبال تبلیغات باشیم و کسانی که می خواهند اپلای کنند مدام می گویند من این کار را انجام می دهم و نیازی به این کارها نیست.

دبیر بیان کرد: یکی از قهرمانان انتقاد کرده بود که چرا فدراسیون کشتی برای روز آقا تختی کاری انجام نمی دهد. اولا من و این آقا هیچ کاری برای تخت نیستیم. در سال های اخیر با برگزاری مراسم و دعوت از افراد مشهور، خود را با نام تهتی تبلیغ می کردند. امسال بیش از 500 شهر برای روز مبارزه و تولد آهاتاحتی به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: آقای تهتی هر وقت حالش بد می شد به کربلا می رفت. ما باید آنها را جسور و بزرگ کنیم. من نام نمی برم، اما این افراد باید پاسخ دهند. این شخصیت که خودکشی تاکتی را با ذهنی شکسته مطرح کرد باید مجازات شود. من 100% مطمئن هستم که او این کار را نکرده است. اونایی که اینو میگن یه درصد شانس دارن که تهتی اینکارو نکرده پس چطوری جوابش رو میدن.

رئیس فدراسیون کشتی متذکر شد: هیچ وقت نتوانستم جوابی بگیرم که کشتی بزرگتر است یا تخت؟ خیلی ها برای چاق شدن به کشتی و ورزش می پردازند اما من هنوز به این جواب نرسیده ام که تخت یا کشتی بزرگتر است. من هرگز مراسم افتتاحیه و این جور چیزها را دوست ندارم، اما خیلی دوست داشتم در این مراسم شرکت کنم. همه مبارزه را به یاد دارند یا مبارزه کرده اند. 82 درصد مدال های کشورمان با کشتی و 18 درصد بقیه رشته ها مدال گرفتند که البته خوب نیست.

رئیس فدراسیون از مدیر عامل سازمان زیباسازی خواست تا تابلوی خوب آقا تخت را در جای خوبی از شهر خلق کند.

رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: امیدواریم بتوانیم چهره این قهرمانان را در سطح شهر گسترش دهیم و بسیار خوشحالیم که با رونمایی از نقاشی دیواری پهلوان جهان توانستیم در این راه گام برداریم. تهتی.”

دیدگاهتان را بنویسید