7 نفر از شرکت در جام تختی معاف شدند/ به دلیل دخالت جام تختی با وهبی امره در این مسابقات شرکت نمی کنیم.


ساعت: 18:24
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809703

اعلام دلیل غیبت تیم ملی کشتی فرنگی در جام وهبی امره توسط سرمربی تیم ملی

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: به دلیل دخالت جام تختی با وهبی امره در این مسابقات شرکت نمی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز حضرتی پور مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص اعزام تیم پنج نفره کشتی به جام نیکولای پتروف بلغارستان گفت: با توجه به اینکه بازی اصلی ما برای ورود به اردوی تیم ملی، جام تختی خواهد بود. که از 4 تا 7 اسفندماه در اهواز برگزار شد. سرمربی این تیم پس از یک مسابقه برای تیم جوانان، اعضای خود را شناخت. جوانان باید در جام نیکولای تست شوند، در حالی که دو یا سه بزرگسال حاضر به رقابت در جام شدند. میثم دلخانی برای مبارزه در بلغارستان اعلام آمادگی کرد و راهی مسابقات جوانان شد.

وی ادامه داد: 4 نفر دیگر از تیم جوانان بودند. به عنوان مثال سعید عبدلی 17 ساله در تیم جوانان حضور داشت و نقره جوانان جهان را به دست آورد. از آنجایی که سهمیه بزرگسالان هم وجود داشت، تصور می شد به این مسابقات برود. میثم دلهانی یکی از 7 نفر آزاد شده از جام تهتی است. در اعزام بزرگسالان هیچ اجباری وجود نداشت و با اعلام آمادگی این اتفاق افتاد زیرا تمرکز اعزام روی جوانان بود.

حضرتی پور با اشاره به شرکت کنندگان در جام تختی خاطرنشان کرد: اعضای تیم جوانان، امید و ارتش های جهان و رزمی کارانی که در نروژ در تیم ملی حضور داشتند و مدالی کسب نکردند، باید به صورت مستقیم در جام تختی شرکت می کردند. . سه دوره مسابقات قهرمانی کشور در سیستان و بلوچستان و تعدادی سهمیه مسابقات جام تختی سهمیه گرفتند. فدراسیون همچنین اجازه داد تا افراد به لیست اضافه شوند. برای حمایت، سهمیه حضور در جام تختی به هر سه مدال آور تیم جوانان جام جهانی 2021 تعلق گرفت که یکی از آنها علیرضا عبدلی بود که البته راهی جام نیکولای شد.

سرمربی تیم ملی فرانسه با بیان اینکه 7 نفر از جام تختی آزاد شده اند، تاکید کرد: امسال چند مسابقه در پیش است. 30 فروردین مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان را داریم. همچنین بازی های کشورهای اسلامی، مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در صربستان، بازی های آسیایی در چین و امیدهای جهان وجود دارد. البته با توجه به فاصله زمانی جام جهانی تا بازی های آسیایی در 6 وزن المپیک 2 ملی پوش خواهیم داشت و با توجه به مسابقات زیاد تعداد زیادی به اردو دعوت خواهند شد و شانس خواهند داشت. برای شرکت در مسابقات

وی با اشاره به ارتباط خوب سرمربیان تیم های جوانان و بزرگسالان گفت: بنا به گفته حمید باوفا، محمد قول داد تا حد امکان به جوانان کمک کند و اگر تاریخ برگزاری اردوها اجازه دهد تمرینات مشترکی خواهیم داشت. “

حضرتی پور تاکید کرد: هیچ یک از مدال آوران فرانسوی در سال 2021 قصد تغییر وزن برای ورود زودتر به این چرخه را نداشتند. وی همچنین ادامه داد: به جز مدال آوران ما، همه کسانی که قصد تغییر وزن داشتند به فدراسیون نامه نوشتند و درخواست خود را ارائه کردند. مثلا علیرضا نجاتی و سجاد عباسپور تصمیم گرفتند به وزن قبلی خود برگردند.

سرمربی شهریاری که میهمان برنامه دایره طلایی امروز (30 بهمن) بود، با تاکید بر دو کشتی گیر که در فینال قهرمان کشور مبارزه نکردند و به آنها گفته شد سهمیه جام تختی در آن زمان به آنها داده نمی شود. این نبود که دو جنگجو قیام کردند. هم کشتی گیران و هم مربیانشان اصرار داشتند که به دلیل مصدومیت در فینال مبارزه نکردند. رضا سدری از ناحیه دنده مجروح شده و دیگری بیمار است. اگر غیر از این بود، محمد در موضع خود ایستادگی می کرد زیرا او به بحث های انضباطی بسیار حساس است.

وی دلیل عدم حضور تیم ملی فرانسه در جام وهبی امره را مداخله این دوره از مسابقات با جام تهتی عنوان کرد و در پایان گفت: به دنبال حضور شایسته ترین و بهترین ها در تیم ملی هستیم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید