شورای پروانه با ساخت 4 اثر موافقت کرد


ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901929

هیئت پروانه ساخت در آخرین جلسه خود با ساخت 4 فیلمنامه داستان بلند موافقت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هیئت پروانه ساخت در آخرین جلسه خود با ساخت 4 فیلمنامه داستان بلند موافقت کرد.

در این نشست پروانه 4 فیلم «گمشده» به کارگردانی انسیه شاه حسینی و تهیه کنندگی سید سعید زاده، فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج و تهیه کنندگی جلیل شعبانی، «سوشون» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمد ساخته شد. حسین قاسمی و «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه کنندگی سیدحمید حسینی اکران شدند.

انسیه شاه حسینی کارگردان فیلم هایی چون «زیباتر از زندگی»، «مجازات»، «شب بخیر فرمانده» و «غروب شد بیا» در گفتگو با رسانه های مختلف از مشارکت خود در ساخت فیلم «دون» خبر داد. t به بچه ها شلیک کن» حدود 8 سال به تهیه کنندگی سعید سیدزاده ساخته شد که به دلیل کمبود بودجه در ساخت این فیلم با تاخیر مواجه شد و در حال حاضر پروانه ساخت فیلم «دست ناپیدا» را دریافت کرده است.

لیلی عاج که پیش از این نمایشنامه سالی که دو بار افتاد را نوشته بود و نمایش هایی چون خواب زمستانی، کمیته قند خون و نان را روی صحنه برده بود، اکنون کارگردان و فیلمنامه نویس فیلم کلنل ثریا است. » پروانه تولید دریافت کرد.

نرگس آبیار که فیلم هایی چون «ابلق» و «شب ماه کامل» را در کارنامه خود دارد، مدتی است که مشغول تصویربرداری سریال «سووشون» بوده و از 3 مرداد ماه طرح این سریال به تصویب ساترا رسید. اکنون پروانه ساخت فیلمی از این اثر که برگرفته از رمان سوشون اثر هنرمند فقید سیمین دانشور است صادر شده و احتمال می رود فیلمی از این مجموعه ساخته شود.

پروانه ساخت «سینما متروپل» به محمدعلی باشه آهنگر، کارگردان بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر و ساخت فیلم هایی چون سرو زیر آب، ملکه و … اعطا شد. .

دیدگاهتان را بنویسید