شوک برای فتح الله زاده; دغدغه استقلالی ها هر لحظه بیشتر می شود!

شوک برای فتح الله زاده;  دغدغه استقلالی ها هر لحظه بیشتر می شود!

حدود یک ماه پیش علی فتح الله زاده مدیرعامل استقلال اعلام کرد که باشگاه استقلال تا 20 فروردین 1402 فرصت دارد بدهی کلان آندره آ استراماچونی را پرداخت کند. سرپرستی باشگاه استقلال درخواست های متعددی از مسئولان ارشد دولتی به ویژه مخبر معاون اول رئیس جمهور داشت اما تاکنون اتفاق جدیدی رخ نداده است.

در عین حال مدیران استقلال به موازات راه حل های دیگری را بررسی کردند تا مبلغی بالغ بر 100 میلیارد تومان را تامین کنند اما باز هم به نتیجه ای نرسیدند.

در همین راستا قرار بود روز یکشنبه 15 فروردین جلسه ای با مدیران اولین شرکت برگزار شود تا درباره پرداخت پول استراماچونی توسط آن شرکت تصمیم گیری شود. اما گفته می شود این جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن به تعویق افتاده و حالا مدیران باشگاه استقلال در شرایط عجیبی به سر می برند.

اگرچه باشگاه استقلال از حدود 3 ماه قبل حقوق کادرفنی و بازیکنان فعلی خود را پرداخت نکرده است، اما بحث استراماهونی دردسر بزرگی برای مدیران باشگاه است. استقلال فقط 3 روز دیگر فرصت دارد تا استراماهونی را پرداخت کند و حالا در آستانه آن مهلت، پولی ارائه نکرده است.

طبیعتاً اگر همین الان پول لازم به دست استقلالی ها بیفتد، با توجه به بحث تحریم ها زمان بر است تا به حساب استراماهونی واریز شود. از طرفی اگر مبلغ سنگین درخواستی استراماهونی تا 20 فروردین به او پرداخت نشود، فیفا در اولین گام پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال را می بندد و این مشکل در تابستان آینده گریبان باشگاه را خواهد گرفت.

یکی دیگر از مشکلاتی که عدم پرداخت پول استراماچونی ایجاد می کند، ناتوانی باشگاه در کسب مجوز حرفه ای است. این یعنی حذف دوباره استقلال از لیگ قهرمانان آسیا؛ در حالی که آبی ها به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را دریافت کردند اما در صورت عدم پرداخت پول استراماچونی با مشکلات زیادی از جمله حذف از لیگ قهرمانان مواجه خواهند شد.

در چنین فضایی نگرانی هواداران استقلال ساعت به ساعت بیشتر می شود. کابوس بسته شدن پنجره نقل و انتقالات یا حذف از لیگ قهرمانان اروپا مشکلی است که هواداران امیدوارند رخ ندهد و این مشکل نیاز به تامین سریع پول برای پرداخت بدهی سنگین استراماچونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید