شوک وحید امیری برای پرسپولیس؛ کارت پایان خدمت جعلی بود؟!

شوک وحید امیری برای پرسپولیس؛  کارت پایان خدمت جعلی بود؟!

اردیبهشت 93 علی دایی در مصاحبه ای جنجالی از جعلی بودن کارت پایان خدمت علی حمودی بازیکن وقت سپاهان خبر داد. همین اظهارات کافی بود تا کلید یکی از عجیب ترین پرونده های تاریخ فوتبال ایران به دست بیاید و پای بسیاری از بازیکنان باز شود; فایلی به نام دروازه سرباز!

باران چسمه: وحید امیری یکی از اسامی بود که ما را برای خدمت در تیم های نظامی فرستاد.
سرباز دروازه دامن چند بازیکن را گرفت. به گفته سردار باران چسمه رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح، سال گذشته کارت انصراف حدود 135 بازیکن لیگ برتری و لیگ یک جعل شده است. البته تنها در سال 93 بود که تنها چند نفر از آنها در رسانه ها مطرح شدند که آراس افشین، حسین ماهینی، سروش رفیعی و مهرداد پولادی به عنوان بازیکنان مطرح بودند.

البته سردار باران چسمه در مصاحبه ای که در سال 1378 انجام داد، نام وحید امیری را در کنار این اسامی ذکر کرد و توضیح داد که این اسامی در تیم های نظامی خدمت کرده اند. در حالی که در پرونده های وحید امیری حضوری در تیم های نظامی وجود ندارد.

اما در سال 1378 خدمت سربازی وحید امیری چندان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه در روزهای پایانی سیاوس یزدانی و محمدحسین مرادمند بازیکنان استقلال به تمرینات نظامی دعوت شدند. البته تکرار این مشکل تنها به دلیل اظهارات سردار باران چسمه نیست، بلکه اظهارات اخیر وحید امیری و مغایرت وی با اظهارات قبلی وی باعث صحت نقشه پایان خدمت این شد. فوتبالیست ملی پوش و خوش پوش ایرانی مورد بازجویی قرار می گیرد.

وحید امیری در سال 93: در حال حاضر دنبال درس هستم و شامل حالم نشده است

وحید امیری در دهه 90 و در اواسط پرونده دروازه سرباز در پاسخ به سوال عادل فردوسی پور درباره وضعیت سربازی اش گفت: فعلا دنبال درس هستم. خدایا میخوام دکترا بگیرم.

فردوسی پور سپس از او می پرسد که آیا هنوز مشمول نیستی و امیری پاسخ می دهد: درس هایم را به گونه ای رها کردم که شامل حالم نمی شود. این وظیفه مقدسی است و اگر اینجا (نفت تهران) نباشد به تیم دیگری می روم.

وحید امیری در این گفت و گو گفت که تا امسال دانشجو بوده و با ترخیص تحصیلی به سربازی نرفته است اما خود امیری در یادداشت های جدیدش سابقه ای متفاوت از خدمت سربازی دارد.

وحید امیری در سال 1400: همان سال که به مسجد سلیمان رفتم (90) از خدمت سربازی ترخیص شدم.

وحید امیری در برنامه یازدهم در تشریح فعالیت های فوتبالی خود از اقداماتی که انجام داده است گفت و در عین حال اشاره کرد که در همان سالی که به نفت مسجد سلیمان (سال 90) پیوست از خدمت سربازی ترخیص شد. این اظهارات زمانی مطرح شد که وی در سال 93 به صراحت اعلام کرد که تا آن سال معافیت دریافت کرده است.

امیری در برنامه 11 گفت: در لیگ سه دفاع چپ بودم. در واقع من می خواستم سرباز شوم، برای همین چند واحد گرفتم و جلوی ارتش خوب کار کردم تا اینکه سال بعد به خدمت سربازی رفتم. اواخر امتحانات یکی از دوستانم تماس گرفت و گفت تیم گهر دورود در حال تست زدن است. آقای قاسم پور و آقای کاشی نژاد در آن زمان در گهر بودند.

وحید امیری در تست های گهر گاسمپور را جذب کرد اما باشگاه در آستانه فصل به بازیکنان اعلام کرد که به دنبال تیم جدیدی برای خود هستند. وحید امیری در ادامه ماجرا توضیح می دهد: آقایی با ما تماس گرفت و گفت در اردبیل در حال تست نساجی هستم. شنیدیم بازیکن خوبی هستی، گفتیم بیا و مسابقات را ببین. به خودم گفتم شاید این آخرین شلیک باشد. صبح کوله پشتی را روی دوشم گذاشتم و سوار اتوبوس شدم تا از تهران به سرعین بروم. آقای بختیاری زاده در بین راه با من تماس گرفت. گفت من بختیاری زاده سرمربی نفت مسجد سلیمان هستم. تعریف و تمجید شما را زیاد شنیده ایم. اگر می توانید به تیم ما بیایید. من هم از خدا خواستم و گفتم چشم.

بازیکن فعلی پرسپولیس ادامه می دهد: گفت در تهران هستیم و در مجموعه انقلاب اردو داریم. با اینکه تقریبا سه چهار بازی در نفت مسجد سلیمان تست کردم، اما همه چیز خوب پیش رفت و خدا را شکر با گهر دورود قرارداد دوگانه بستیم. یعنی خدای نکرده این اتفاقات در زندگی ما افتاده است. در همان سال به خاطر یک سری اتفاقات آزاد شدم. می خواهم بگویم که خدا من را خیلی دوست داشت.

همه این موارد باعث شده تا ابهامات زیادی در مورد صحت نقشه پایان خدمت این ملی پوش و باتجربه فوتبال ایران ایجاد شود. ابهاماتی که خود وحید امیری با توجه به اخلاق فوتبال ایران بهترین فرد برای رفع آن است. البته نقش سازمان نظام نوبتی را نیز در روشن شدن این ابهام نباید نادیده گرفت چرا که این سازمان مرجع این موضوع است.

عادل فردوسی پور در سال 93 نیز درباره باندی که در زمینه صدور کارت پایان خدمت جعلی فعالیت می کرد، گفت: دو باند بودند که بیشتر در اهواز فعالیت می کردند. یکی در سال 86-1985 بود که این بازیکن به طرق مختلف از ابتلا به بیماری خاصی رها شد. در سال 86-85 این اتفاق برای تعدادی از بازیکنان افتاد و آنها آزاد شدند. یک بار دیگر در سال 90-91 این گروه با تعدادی دیگر از بازیکنان همکاری کرد. اظهارات عادل فردوسی پور در مورد زمان تشکیل این باند جنایتکار و زمان و مکان آن با آزادی وحید امیری از دیگر مواردی است که شبهه هایی را در خصوص کارت پایان خدمت این بازیکن ایجاد می کند.

در حال حاضر تنها سندی که از نحوه آزادی وحید امیری وجود دارد، تصویر منتسب به نظام وظیفه است. در این عکس وحید امیری در سال 91 از خدمت سربازی آزاد شده است اما فردی که در سال 91 آزاد شده چگونه می تواند آن را فراموش کند؟ البته این نکته را هم باید در نظر داشت که وحید امیری ممکن است در پرونده سرباز دروازه نقش داشته باشد اما زمانی که کارت های پایان خدمتش بررسی شد، کارت تایید شد و او این اظهارات را در برنامه 90 بیان کرد. . .

دیدگاهتان را بنویسید