شکست المپیاد جهانی شطرنج مردان، برد زنان در دور نهایی/ افت رتبه ایران


ساعت: 20:54
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888838

دور پایانی المپیاد جهانی شطرنج با یک شکست مردان و یک پیروزی برای بانوان همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، تیم ملی شطرنج مردان (آزاد) ایران امروز در دور یازدهم و پایانی المپیاد جهانی شطرنج به مصاف تیم ملی مجارستان رفت و با نتیجه 1/5 بر 2/5 شکست را پذیرفت.
در جدول 1 سوپراستاد پرهام مقصودلو مقابل همتای خود پیروز شد.
استاد بزرگ سید محمد امین طباطبایی در جدول 2 به تساوی مقابل حریف خود بسنده کرد.
در جدول سوم و چهارم، استاد بزرگ پویا ایدینی و استاد بین المللی سیدحلیل موسوی امتیاز را به همتایان خود واگذار کردند. بدین ترتیب تیم ملی شطرنج مردان ایران با نتیجه 1/5 بر 2/5 مغلوب شد. و در رده بندی نهایی رتبه بیست و ششم این دوره از مسابقات را کسب کردند.

همچنین تیم ملی شطرنج بانوان ایران در یازدهمین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج با نتیجه 3.5 بر 0.5 مقابل تیم ملی پرتغال به برتری رسید.
در این دور در جدول یک سحر معصومی به تساوی مقابل همکار خود بسنده کرد و در میزهای 2 تا 4 استادان فیده انوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی فر و میترا اصغرزاده بر حریفان خود پیروز شدند و به این ترتیب تیم ملی شطرنج بانوان ایران با شکست مواجه شد. امتیاز 3/5 به 0/5 و در رده 30 جدول رده بندی نهایی مسابقات قرار گرفت.

بدین ترتیب در پایان این رقابت ها تیم مردان ایران با 14 امتیاز در رده بیست و ششم قرار گرفت. پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، پویا دنی، سیداحلیل موسوی و بردیا دانشور اعضای تیم ایران در این مسابقات بودند.
تیم بانوان ایران نیز با کسب 14 امتیاز از 11 بازی در رده 30 قرار گرفت. مبینا علی نسب، سحر معصومی، انوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی فر و میترا اصغرزاده اعضای تیم بانوان ایران بودند.
در دوره قبلی المپیاد جهانی که به میزبانی گرجستان برگزار شد، تیم مردان کشورمان در جایگاه هفدهم و تیم بانوان در جایگاه چهاردهم قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید