شیرین کامی زنبوردار راز و یوگلانی با کمک تکنولوژی روز ما را به موفقیت رساند.

ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785611

از راز و یوگلانی در گفتگو با زنبوردار موفق یاد شد.

حسین رضازاده با استفاده از تجربیات زنبورداران موفق کشور و با بهره گیری از فناوری روز، موفق شد میزان عسل جمع آوری شده از هر کندو را به سه برابر حد معمول برساند و بدین ترتیب دهان 13 خانواده دیگر را شیرین کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر اترک، حسین رضازاده متولد راز ساکن شهرستان بوینورد که زمانی کارمند جهاد کشاورزی بوده در دوران بازنشستگی دوران جوانی خود را سپری کرده و با شروع به کار زنبورداری توانسته است برای 13 نفر غیر از خود کار کند. کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم دارد و نان شیرینی سر سفره هایشان می آورد.

با این زنبوردار موفق شهر رازو جرگلان هم گفت و گو می کنیم تا از شیرینی و تلخی کار جذابش بگوید.

رضازاده در گفت و گو با عصرترک گفت: علاقه شخصی به زنبورداری و فعالیت های قبلی ام از جمله فعالیت در جهاد کشاورزی و آشنایی با زنبورداری باعث شد که پس از بازنشستگی زنبورداری را در راز شروع کنم.

رضازاده ادامه داد: شروع کار برایم سخت بود زیرا شرایط کاری من را به بویینور محدود می کرد.

وی با بیان اینکه از سال 1374 زنبورداری را در یک مزرعه خصوصی در شهر راز آغاز کرده است، گفت: علاقه شخصی من به این حرفه و همچنین نیازهای منطقه باعث شد پس از بازگشت این شغل را آغاز کنم.

این فعال زنبورداری ادامه داد: شروع کارم با ایجاد اشتغال برای 3 نفر به صورت مستقیم و 2 نفر به صورت غیر مستقیم همراه بود.

رضازاده با بیان اینکه کار خود را به عنوان دانش بنیان آغاز کرده و برای پاسخ به دو سوال، گفت: سوال اول این است که آیا زنبورداری در راز و جرگلان صرفه اقتصادی دارد و سوال دوم این است که آیا منطقه می توانیم نیاز را برآورده کنیم. زنبورداری؟

کارآفرین راز و یوگلانی افزود: از سال 1374 کار تحقیقاتی خود را شروع کردم و پس از پایان دوره تحقیقاتی و نتیجه خوب کار تحقیقاتی عملا وارد زنبورداری شدیم.

رضازاده تاکید کرد: تحقیقات و تجربه قبلی و تحقیقات در زمینه زنبورداری اولین قدم در کار من بود.

رضازاده ادامه داد: پس از تحقیقات و تحقیقات شخصی تعدادی کندو آماده کرده ایم و همین مشکل باعث شده تیمی را برای انجام تحقیقات دقیق تری تشکیل دهیم و به بسیاری از سوالاتی که باید با تحقیقات عملی و تجربه به دست آید پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: اولین سوال این بود که چرا در کشورهای پیشرفته زنبورداری بازده و اثربخشی بالایی دارد و در کشور ما زنبورداری آن کارایی و اثربخشی را ندارد.

وی بیان کرد: سوال دوم این بود که چرا زنبورداران در کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند اما در کشورهای پیشرفته دنیا اینگونه نیست و برای پاسخ به این سوالات به صورت عملی و با فناوری های روز دنیا شروع به کار کردیم. .

رضازاده با بیان اینکه جامعه زنبورداری باید به این سوالات پاسخ دهد، گفت: این امر منجر به تشکیل گروه مشاور و تیم فنی ما شد و با حضور 4 فارغ التحصیل کشاورزی و تعدادی زنبوردار در شهرستان های استان کار خود را آغاز کردیم. “

860a9d3d de08 4b28 8538 c6372fa24d84 خبر خاکستری

این فعال موفق زنبورداری تاکید کرد: اساس کار این تیم این بود که زنبورداران را به نتیجه مطلوب برساند.

وی افزود: عوامل متعددی برای تیم تشکیل شده ما مهم بود تا زنبورداران را به نتیجه مطلوب برساند، اول استفاده از دانش جدید، دوم نتیجه مطلوب در تولید و سوم نارضایتی از یک محصول یکی از اهداف مهم است. تیم.”

رضازاده گفت: اینکه یک محصول در زنبورداری وجود نداشته باشد بسیار مهم است. به طور متوسط ​​در کشور میزان زنبورداری جمع آوری شده از هر کندو در 6 ماه اول سال که گل و گیاه در طبیعت و بیابان است، 4 تا 3 کیلوگرم عسل است. زنبورداری که در 6 ماه دوم سال نتیجه مطلوبی دارد که برای زنبوردار داشتن چندین محصول برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این مدت حائز اهمیت است.

وی افزود: در حال حاضر برداشت عسل ما از هر کندو به طور میانگین از 4 تا 40 کیلوگرم است که حاصل استفاده از فناوری های روز و ارتباط موثر با جامعه زنبورداری موفق کشور است.

رضازاده با بیان اینکه توجه به کیفیت عسل تولیدی نیز بسیار حائز اهمیت است، گفت: طبیعی بودن عسل، تولید عسل بدون آلودگی به آنتی بیوتیک ها که به افزایش تقاضای عسل از سوی خریدار کمک می کند یکی از عوامل مهم در تولید عسل

b8f7255e 5cab 45ff bd03 6a58251097f4 خبر خاکستری

وی افزود: بازاریابی صحیح یکی دیگر از مواردی است که به زنبوردار کمک می کند که زنبورداری را برای زنبوردار به صرفه می کند. علاوه بر عسل، محصولاتی مانند ژل رویال، بره موم، زهر زنبور عسل، موم زنبور عسل، تولید ملکه در صورتی که با عسل باشد، برای زنبورداران به صرفه خواهد بود.

رضازاده ادامه داد: با توجه به عامل مهم و اساسی عدم رضایت از تک محصولی بودن، در حال حاضر محصولات ما شامل عسل طبیعی، ژل رویال و موم است.

وی گفت: یکی از برنامه های بنده و تیم ما صادرات عسل به خارج از استان و در بلندمدت صادرات به خارج از کشور است.

این زنبوردار موفق اهل راز و جرگلانی گفت: توصیه من به جوانان این است که به دنبال شغل مورد علاقه خود باشند. موفقیت کاری است که جویندگان کار انجام می دهند.

رضازاده تاکید کرد: اهمیت کیفیت عسل، عدم تکیه بر تک محصولی، همگام بودن با تکنولوژی، تحقیقات و تحقیقات شخصی، یافتن بازار مناسب برای فروش، استفاده از تجربیات افراد مجرب و… از جمله موارد مهم است. دلایل موفقیت من

به گزارش عصرترک، با توجه به بکر بودن شهرستان های راز و جرگلان، این شهرستان ظرفیت رونق بیشتر زنبورداری را دارد، اما این امر به جایی نمی رسد مگر اینکه مسئولان برای رفع مشکلات زنبورداران آستین بالا بزنند تا علاقه مندان بیشتر و بیشتر شوند. جوان بیکار از شیرینی در مقابل این حرفه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید