طنز چشم روزبه در برنامه های تلویزیون

طنز چشم روزبه در برنامه های تلویزیون

روزبه چسمی پس از برتری یک بر صفر استقلال مقابل فجرسپاسی درباره اعزام سیاوس یزدانی و حسین مرادمند گفت: ابتدا این برد را به هوادارانمان تبریک می گویم. بحث رایدر و مردمند هم رایج است و همه ما ناراحتیم. باشگاه استقلال برای دو بازیکنی که برای رسیدن به این جایگاه زحمات زیادی کشیده و ملی پوش شده اند دادخواست قانونی داده است اما حالا باید در این سند خدمت کنند.

وی افزود: ما هیچ وقت نگفته ایم که مرندمند و یزدانی خدمت نکنند یا سربازی نرویم یا نرویم. همه باید خدمت سربازی بروند اما اگر خدمت این دو بازیکن سه ماه به پایان قهرمانی موکول شود هیچ اتفاقی نمی افتد.

مدافع استقلال گفت: باشگاه ما طبق قانون شکایت کرده است و کار غیرقانونی انجام نمی دهیم. قانون مسئول است. تنها مشکل من با افرادی است که کاری به آن ندارند. چرا برخی از شبکه ها و برنامه های تلویزیونی، سایت ها و روزنامه ها این سوال را مطرح می کنند که مردم و سوارکاران باید امروز به سربازی بروند یا دیروز سربازی؟ برخی از رقبا که در پرونده گل گهر دخیل نبودند مانند این یکی نیز در این پرونده دخالت کردند تا به خدمت مرادمند و یزدانی بروند. الان داستان همینه

چسمی ادامه داد: از صبح تا شب شبکه های تلویزیونی و برخی رسانه ها می گویند که مردمند و یزدانی با دو ساعت تأخیر سرکار رفته اند یا چهار ساعت پیش باید بروند، غیبت کرده اند و … چه اصراری روی این موضوع دارید؟

وی در پاسخ به اظهارنظر یکی از خبرنگاران مبنی بر این که درآمدهای رسانه ای اینچنین بوده است، گفت: چرا در سایر موضوعات چنین بحثی صورت نگرفت. همه ما در مورد برخی از رویدادها می دانیم، اما در مورد آنها صحبت نکردیم. آیا درآمدهای رسانه ها از این موضوعات نیست؟ اگر کارشان این است، باید برای همه این کار را انجام دهند، اما اگر از جای دیگری ترسیم کنند، داستان فرق می‌کند.

بازیکن استقلال ادامه داد: دو جوان به اینجا رسیده اند و حالا می خواهند سه ماه خدمتشان به تعویق بیفتد. فکر نمی کنم با این درخواست اتفاق خاصی بیفتد. نه گفتند خدمت نمی کنیم و نه می توانستند بگویند نمی رویم. هیچ کس نمی تواند این را بگوید، قانون وجود دارد و باشگاه ما خواستار قانون شد. وارد جزئیات نمی شوم چون به قول خودشان خط به خط قانون را نمی شناسم.

چسمی درباره اینکه چرا حالا که استقلال در جام قهرمانی است چنین سوالاتی مطرح شده است، توضیح داد: 2-3 هفته است که فشار زیادی روی این موضوع وجود دارد، چرا رسانه ها استقلال را قفل نمی کنند؟ چرا وقتی می بریم می گویند بد بازی می کنیم؟ اکنون با رقبای خود اختلافاتی داریم و در صدر جدول قرار داریم. ما همچنین بهترین خطوط را داریم. چرا در مورد این مسائل صحبت نمی کنید؟ شاید رسانه ها پنج خط در این باره نوشته باشند، اما بازیکنان استقلال هر روز داستان های جدیدی درباره سربازی مطرح می کنند.

وی افزود: قانون را می خوانند تا چیزی از آن دربیاید و می گویند بازیکنان استقلال باید به سربازی بروند. شما باید به چشمان همه نگاه کنید و درگیر چیزهایی شوید که شما را هیجان زده می کند. دعوای نظامی مرادمند و یزدانی بین باشگاه استقلال، سازمان نظام وظیفه و نهادهای دیگر است. چه کار می کنید که اینقدر موضوع را پیگیری می کنید؟ اگر این بحث برای شما خیلی مهم است، استقلال کامل برای شما نیز مهم است. نه تنها مجیدی، بلکه همه بازیکنان استقلال ناراحت هستند. شکرگزاری فجر را بردیم، اما واقعا ناراحتیم. آنها از دیروز کولاک شده اند. حتی برخی با برنامه آشپزی از وضعیت سربازی این دو بازیکن صحبت کردند. آقایان بس است. مشخص است که برای کشیدن خط می کشید.

وی گفت: ما خواستار یک بحث حقوقی بودیم و اگر قانون اجازه ندهد آن را برگزار نمی کنیم. اما درخواست های ما قانونی است و رسیدگی شده است. اگر قانون اجازه ندهد هیچ کدام از اینها انجام نمی شود. ما نمی توانیم کار غیرقانونی انجام دهیم. ممکن است برخی باشگاه ها بتوانند غیرقانونی فعالیت کنند اما استقلالی ها نمی توانند.

چسمی در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از وحید امیری و باشگاه پرسپولیس است، گفت: نامی از کسی نمی برم. اتفاقات زیادی افتاده است، اما من از بازیکن یا باشگاه خاصی نام نمی برم. ناراحتیم که آنها یک طرفه هستند و کاری به نتیجه ندارند و بازیکنان خوب استقلالی هستند اما به بهای بدی همه درگیر می شوند. اگر بد است بگو، اما خوب بگو. اما خوب استقلال را در رسانه نمی بینیم. تیم ما چند هفته است که شکست نخورده و بهترین خط دفاع و حمله را در اختیار دارد. من در مورد این مسائل در رسانه ها نخوانده ام. جایی که قرار است از کادر فنی یعنی بازیکنان استقلال تمجید شود خبری نیست اما همه وارد قسمت بد ماجرا می شوند.

وی در مورد اینکه آیا استقلال در این فصل پیروز می شود یا خیر، پاسخ داد: تمام تلاش خود را می کنیم اما اگر این ماجرا مشکلی نداشت، داستان دیگری برای استقلال ایجاد می کردند. گفتند داخل زمین حرف می زنید و در داخل زمین نتیجه می گیرید. تیم ما در زمین گل می زند و نقش خود را در آن ایفا می کند، اما آنهایی که این را می گویند تمام سابقه خود را خارج از زمین دارند. وقتی بیرون می روید ممکن است نتوانید در داخل زمین بجنگید. چرا روی زمین حرف میزنی؟ ما آن موقع سرمان شلوغ بود اما الان دیگر باشگاه ها سکوت کرده اند و در زمین می جنگند؟

بازیکن استقلال در خصوص اعلام سازمان ست تدارکاتی مقابل فجرسپاسی مبنی بر اعزام مردمند و یزدانی توضیح داد: من این پیام را نخوانده ام و نمی دانم چه ساعتی صادر شده است اما اگر پیامی داده اند، متعلق به این سازمان است. او می توانست فردا بیانیه ای بدهد اما این یک وظیفه است. برخی موسسات و باشگاه هایی که در این مناظره شرکت نکردند، بسیار شلوغ بودند، اما چرا برخی دیگر اصرار دارند؟ ما کار غیرقانونی انجام نمی دهیم.

نگاهی به اینکه آیا تیم صبای قم در دوران حضور وی در این باشگاه در اردو بود یا خیر، گفت: در آن زمان کارت پایان خدمتم را دریافت کردم و پیگیری نکردم. آیا صبا سرباز است؟

او فرض خود را در مورد این حوادث توضیح داد: من به تاریخ از دیدگاه انسانی نگاه می کنم. اگر ملی پوشی که با تلاش به چنین جایگاهی رسیده است، سربازی خود را از ما سه نفر به تعویق بیندازد. من چون قانون را نمی دانم وارد جزئیات نمی شوم اما از آنها می خواهم کمک کنند. اگر سربازان یزدانی و مرادمند سه ماه به تعویق بیفتند خدمت بزرگی به آنها کرده اند و هواداران ما راضی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید