عربستان از آغاز فصل عمره خبر داد

با گذشت کمتر از یک هفته از صدور روادید حج و عمره از سوی وزارت حج و عمره عربستان، این وزارتخانه شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه ای از آغاز موسم جدید عمره خبر داد.

در بیانیه این وزارتخانه که در خبرگزاری رسمی عربستان سعودی منتشر شد، در این باره آمده است: موسم عمره با صدور مجوزهای لازم از طریق نرم افزار (نوسوک) یا (توکلنا) برای اتباع و ساکنان (عربستان) و شهروندان و ساکنان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (فارس) آغاز شد.

وزارت حج و عمره عربستان در ادامه بیانیه خود با تاکید بر اینکه موسم حج امسال سال 1444 هجری قمری موفق بوده است، گفت: موسم جدید عمره نیز برای ایجاد شرایط برای انجام مناسک آن توسط بسیاری از مسلمانان آغاز شده است.

این در حالی است که این وزارتخانه روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که صدور ویزای عمره الکترونیکی برای متقاضیان از طریق نرم افزار ناسک را آغاز کرده است، اما زمان ورود آنها به عربستان از اول محرم الحرام 1445 هجری قمری (سه شنبه یا به بعد) است. چهارشنبه هفته آینده باشد).

گفتنی است NASK به عنوان یکی از نرم افزارهای رسمی وزارت حج و عمره عربستان برای صدور مجوزهای لازم برای انجام مناسک عمره بر اساس ظرفیت مورد تایید نهادهای ذیربط راه اندازی شده است، ضمن اینکه از نرم افزار توکلنا نیز برای اطمینان خاطر استفاده می شود. سلامتی و وضعیت فرد متقاضی مجوز از نظر بدنی مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید