غم و اندوه ناتمام مردم آذربایجان غربی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798440

اهالی استان آذربایجان غربی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با پوشیدن لباس عزا و عزاداری در سوگ شهادت دخت نبی مکرم اسلام به عزاداری پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ همزمان با سراسر کشور مردم در مناطق مختلف آذربایجان غربی در سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) عزاداری می کنند. ) در مجالس مذهبی و عزاداری.

زیارت مساجد، حسین، شرکت در آئین های سخنرانی و برپایی عزاداری های خیابانی از جمله آیین های عزاداری حضرت زهرا(س) در آذربایجان غربی همزمان با سالروز شهادت این بانوی بزرگوار است.

مردم ارومیه با رعایت پروتکل های بهداشتی و مسافت، همزمان با سایر مناطق جهان اسلام، در بقاع متبرکه و امامزادگان محمدبن خلیلان و محمد و ابراهیم و سایر امامزاده ها و همچنین خیابان های مختلف ارومیه، به ویژه میدان انقلاب و میدان ولایت فقیه این شهر حضور دارد و عزادار مصیبت این امام در ابتدای اسلام است.

علاوه بر برپایی مراسم عزاداری در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، جمعی دیگر از شهروندان با نذر و نذورات، عشق و ارادت خود را به حرم مطهر حضرت زهرا (س) نشان دادند.

همچنین شب گذشته آیین های عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مساجد، حسینه ها و اماکن مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی و به تعداد محدود به دلیل پیشگیری از تاج گذاری و همچنین برخی دسته های عزاداری در سطح شهر برگزار شد. خیابان ها و خیابان های مختلف عزاداری کردند.

امضای خودروهای با نام مبارک حضرت زهرا(س)، توزیع چای و شربت بین شهروندان در برخی مناطق، ارسال تسلیت به شهروندان از طریق تلفن همراه و شبکه های اجتماعی نیز از جمله اقدامات شهروندان آذربایجانی در روزهای اخیر بود. به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید