قرارداد پرسپولیس با بازیکن ملی پوش مشکل ساز شد

قرارداد پرسپولیس با بازیکن ملی پوش مشکل ساز شد

لیگ برتری پرسپولیس در نیم فصل گذشته با رامین رضاییان قرارداد امضا کرد تا تیم خود را تقویت کند تا این بازیکن که در قطر حضور داشت، دوباره فرصت پوشیدن پیراهن پرسپولیس را پیدا کند. رضاییان البته در پرسپولیس کار موفقی نداشت و به همین دلیل عمرش در این تیم فقط نیم فصل بود و در پایان فصل از جمع سرخ پوشان جدا شد و به سپاهان اصفهان پیوست.

پس از پیوستن رضاییان به پرسپولیس، مسئولان آن باشگاه مدعی شدند که او قرارداد چند میلیاردی را برای آمدن به پرسپولیس رد کرده است. حتی رامین رضایان هم در مصاحبه ای گفته بود که «دو ماه از حقوقم را به باشگاه الدحیل قطر دادم تا به پرسپولیس بیایم. به مسئولان پرسپولیس گفتم قراردادم را فسخ کنند! مطمئنم در نسل امروز هیچ بازیکنی چنین کاری نمی کند. من گفتم قراردادم را صفر تومان کن اما مدیران باشگاه گفتند نمی توانیم قراردادت را صفر کنیم چون سازمان لیگ مشکل دارد و به همین دلیل قرارداد من 500 میلیون تومان در سازمان لیگ ثبت شد. می خواهم با تمام وجودم در کنار پرسپولیس باشم.”

پس از این صحبت ها واکنش های زیادی به همراه داشت به طوری که رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در مصاحبه ای اعلام کرد که قرارداد رضاییان بالای 6 میلیارد تومان است!

این صحبت ها با واکنش رضایان روبه رو شد و او در مصاحبه ای دیگر با بیان اینکه تنها 500 میلیون تومان سهمش از مبلغ پیشنهادی بوده است، اظهار داشت: صحبت هایی که مدیر محترم باشگاه پرسپولیس انجام می دهد همان صحبتی است که من گفتم. در صحبت‌هایم از باشگاه پرسپولیس به خاطر حمایت‌هایشان و مبلغی که برای رضایت من پرداخت کردند تشکر کردم. ما دو حالت داریم، یکی اینکه بازیکن دستمزد می گیرد و دیگری پول توافقی برای انتقال و نباید پول توافق را جزو قرارداد حساب کنیم. من مجبور شدم تقریباً دو ماه حقوق را رها کنم تا از الدیل جدا شوم. به مدیر برنامه هام زنگ زدم و گفتم باشگاه پرسپولیس اینقدر می تونی انجام بدی؟ حق با آقای درویش بود اما چون دلار بود چیزی نزدیک به هفت میلیارد تومان شد. یعنی وقتی 250000 دلار تبدیل می کنید، تفاوت همان مقداری می شود که آقای درویش فرمودند. به باشگاه الدحیل اعلام کردم که این مبلغ را از دستمزد تقریبا دو ماهه ام می دهم و معادل تقریباً یک ماه از باشگاه پرسپولیس می گیرم. باشگاه پرسپولیس نباید این مبلغ را به عنوان پرداخت برای من بنویسد. آنها باید این پول را برای توافق به الدحیل می دادند که شرایط تحریم و آخرین روز موعد نقل و انتقالات این شرایط را فراهم نمی کرد و من به نوعی آن را از قراردادم پرداخت کردم تا بتوانم با پرسپولیس قرارداد ببندم. سپس مدیر برنامه هایم به اندازه حقوق یک ماه من در الدیل از باشگاه پرسپولیس به صورت چک دریافت کرد. قرارداد پرسپولیس دست خودم است و باید صفر می نوشتیم اما 500 میلیون نوشتیم. قرارداد در دست من است و لطفا به رسانه ها اطلاع دهید، مشکلی وجود ندارد.»

اما قرارداد رضاییان با پرسپولیس از جمله مواردی است که اکنون مورد انتقاد سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفته و مسئولان فعلی باشگاه پرسپولیس باید پاسخگوی آن باشند.

طبق اعلام سازمان بازرسی کل کشور، قرارداد 3090/پ/1400 مورخ 23 بهمن ماه 1400 بین شرکت پرسپولیس و رامین رضایان منعقد شد اما علاوه بر قرارداد مذکور، قرارداد دیگری نیز در تاریخ 24 بهمن 1400 با این بازیکن منعقد شد. (روز بعد از عقد قرارداد) 250 هزار دلار به عنوان مبلغ توافق به باشگاه الدحیل قطر و 25 هزار دلار به عنوان ایجنت مدیر برنامه های این بازیکن! طبق اعلام سازمان بازنگری و از آنجایی که این توافقنامه در قرارداد طرفین قید نشده بود، فرار مالیاتی از سوی رامین رضایان و مدیر برنامه های وی صورت گرفته و علت درج نشدن این مبلغ در متن قرارداد می باشد. غیر واضح.

سازمان بازرسی کل کشور به مبلغ نزدیک به 7.4 میلیارد تومانی که خارج از حساب بانکی پرسپولیس به این بازیکن پرداخت شده اعتراض کرد. بنا به اعلام سازمان بازرسی کل کشور، این اقدام مغایر با مواد 39 و 65 قانون محاسبات عمومی کشور و تبصره ماده 39 قانون محاسبات عمومی کشور است. ماده 60 قانون متمم قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت. این ایراد پذیرفته می شود زیرا مبلغ قرارداد بازیکن مذکور در سازمان لیگ 500 میلیون تومان ثبت شده است اما مبلغی که باشگاه پرسپولیس برای آوردن رضاییان پرداخت کرده بسیار بیشتر است و این موضوعی است که مراجع نظارتی به آن ورود کرده اند.

با اعتراض سازمان بازرسی کل کشور به قرارداد پرسپولیس با رامین رضایان، حالا باید دید این باشگاه و البته این بازیکن چه مدرکی برای پاسخ به این ادعاها دارند. رامین رضاییان که در هر دو دوره حضورش در پرسپولیس همیشه با مشکل مواجه بود، حالا درگیر اتفاق جدیدی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید