قرمزهای پایتخت دو هزار شد / عکس | روز جدید

تابستان گذشته و در جریان فینال یورو 2020، بوکایو ساکا، ملی پوش جوان انگلیسی، آخرین پنالتی سه شیرها را از دست داد و باعث شد تیم ملی ایتالیا در ورزشگاه ومبلی برنده پنالتی شود.

این ستاره جوان در گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشت و حتی مورد توهین نژادپرستانه برخی از هواداران فوتبال انگلیسی قرار گرفت. اما آرسنال و میشل آرتتا بارها حمایت خود را از بوکا ساکا نشان داده اند و او اکنون یکی از دلایل اصلی نتایج خوب بازیکنان در این فصل و حضور این تیم در جمع چهار تیم برتر جدول است.

اما در دقیقه 30 بازی امروز آرسنال و استون ویلا بوکایو ساکا در پشت محوطه جریمه این تیم صاحب موقعیت شد و با یک ضربه فنی و زمینی موفق شد اولین گل تیمش را به ثمر برساند. بوکایو ساکا با 20 سال و 195 روز سن، تبدیل به جوان ترین بازیکن انگلیسی تاریخ شده است که حداقل 5 بار برای آرسنال در یک فصل لیگ برتر گلزنی کرده است. همچنین این گل بوکا ساکا، 2000مین گل آرسنال در تاریخ لیگ برتر بود. بدین ترتیب توپچی ها پس از منچستریونایتد با 2176 گل و لیورپول با 2002 گل سوم شدند و به مرز این تعداد گل رسیدند.

قرمزهای پایتخت دو هزار شد/ عکس

سایر آمار و امتیازات ثبت شده در این مسابقه:

  • برای اولین بار از می 2015، آرسنال پنج بازی متوالی خارج از خانه را برد که در سه بازی آخر با یک گل پیروز شد.
  • بوکایو ساکا با 20 سال و 195 روز جوانترین بازیکن انگلیسی تاریخ آرسنال است که در یک فصل 5 گل خارج از خانه به ثمر رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید