قهرمانی جهانی فلج پایان کار نمایندگان ایران در رده هشتم جهان/تاریخ به پایان رسید


ساعت: 23:13
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855225

تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در پایان جام جهانی 2022 آفریقای جنوبی برای اولین بار در جمع 10 تیم برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در پایان مسابقات جهانی پاورلیفتینگ کلاسیک 2022 میزبان شهر سان سیتی آفریقای جنوبی، تیم ملی ایران با 5 ورزشکار در جایگاه هشتم قرار گرفت.

در این رقابت ها مهرداد ظفری با کسب مدال برنز وزن 59 کیلوگرم و برای اولین بار به چنین افتخاری دست یافت. وی همچنین دو مدال برنز در پرس سینه و ددلیفت کسب کرد. در وزن 66 کیلوگرم، احمدرضا بابا احمدی در ماده ددلیفت به مدال برنز دست یافت و به مقام ششم جهان دست یافت. در ادامه مسابقات مهدی طهماسبی در وزن 93 کیلوگرم هشتم، مهرداد اکبری در وزن 105 کیلوگرم پانزدهم و مهدی مافی گلامی با 120+ کیلوگرم هفتم شدند.

اما در این مسابقات که 44 کشور از سراسر جهان حضور داشتند، ایران با 21 امتیاز در رده هشتم جهان قرار گرفت. در حالی که تیم ملی کشورمان هرگز در مسابقات جهانی رتبه تک رقمی نداشته است. تیم های آمریکا، فرانسه و سوئد به ترتیب بر سکوی اول و سوم فرود آمدند.

ایران نیز یکی از 12 تیمی بود که در رده بندی کلی مردان مدال گرفت. از سوی دیگر این اولین بار است که ایران در تمامی رده ها بیش از یک مدال جهانی کسب می کند.

بدین ترتیب مردان ایران در رشته پاورلیفتینگ با کسب 4 مدال برنز به مقام هشتم جهان دست یافتند و بهترین نتیجه تاریخ این رشته را کسب کردند. تیم ملی ایران در دوره قبلی حضور خود در جام جهانی کلاسیک 2018 به میزبانی کانادا به جایگاه شانزدهم جهان رسید و در این دوره با 8 پله صعود در رده هشتم قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید