قیمت جهانی طلا امروز 11 جولای 1401

قیمت جهانی طلا امروز 11 جولای 1401

روز جدید هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد افزایش به 1811.43 دلار رسید.

در حالی که سرمایه گذاران به دلیل ترس از کاهش احتمالی تقاضا برای این فلزات صنعتی، دارایی های نقره، پلاتین و پالادیوم خود را کاهش داده اند، ارزش ذخایر طلا به دلیل نقش پرچین در زمان تورم بالا افزایش یافته است.

هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد افزایش به 1811 دلار و 43 سنت رسید.

تحلیلگران بر این باورند که از ترس رکود در بازار جهانی، سرمایه گذاران ترجیح می دهند به جای فلزات سفیدی که در این صنعت استفاده می شود، به طلا روی بیاورند.

از سوی دیگر، بانک های مرکزی در تلاش برای مهار تورم بالا، هزینه استقراض را افزایش داده اند که بر اشتهای سرمایه گذاران برای فلزات گرانبها تأثیر گذاشته است. جروم پاول، وزیر خزانه داری آمریکا قول داد در هر شرایطی قیمت ها را کاهش دهد.

با افزایش احتمال رکود اقتصادی، چشم انداز فلزات گرانبها که کاربردهای صنعتی دارند تیره تر و تیره تر می شود. نقره در پنل های خورشیدی و الکترونیک استفاده می شود. در حالی که از پلاتین و پالادیوم در خودروسازی استفاده می شود. تقاضا برای فلزات گروه پلاتین نیز مدت هاست که به دلیل کمبود نیمه هادی ها در صنعت خودرو کاهش یافته است. فروش خودرو در چین به دلیل قرنطینه ویروس کرونا و تأثیر نگرانی های اقتصادی بر احساسات مصرف کننده کاهش یافته است.

تمرکز بازار از کاهش احتمالی عرضه به کاهش تقاضا تغییر کرده است.انتظار می رود با رفع کمبود ریزتراشه، تولید خودرو تا پایان سال جاری افزایش یابد. بر این اساس قیمت فلزات گرانبها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

امروز، نقره با 3.37 درصد کاهش به 19.67 دلار و پلاتین 0.44 درصد کاهش یافت و به 892.74 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید