قیمت جهانی طلا امروز 12 جولای 1402

قیمت جهانی طلا امروز 12 جولای 1402

هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد افزایش به 1918.81 دلار رسید.

قیمت طلا در معاملات اولیه روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت زیرا بازارها منتظر سرنخ های بیشتری از اقتصاد آمریکا در این هفته بودند.

هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد افزایش به 1918 دلار و 81 سنت رسید.

کاهش شاخص قیمت هزینه های شخصی ایالات متحده، که شاخص ترجیحی فدرال رزرو برای سنجش شرایط اقتصادی است، تا حدودی از قیمت طلا حمایت کرد، اما شاخص دلار افزایش یافت.

شاخص تورم در آمریکا همچنان بالاتر از هدف 2 بانک مرکزی است که احتمالاً در کوتاه مدت باعث ادامه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور خواهد شد.

بازار اکنون 87 درصد احتمال دارد که فدرال رزرو در ماه جولای نرخ بهره را افزایش دهد.

افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه زیان آور و کاهش تمایل به خرید آن و جلوگیری از افزایش قیمت این فلز گرانبها می شود.

قیمت طلا در نیمه اول سال جاری به دلیل افزایش تمایل به خرید به عنوان پناهگاه امن در بحبوحه وخامت شرایط اقتصادی جهانی، 5 درصد افزایش یافت.

اگرچه قیمت طلا در ماه می به رکورد جدیدی دست یافت، اما چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بر قیمت آن تاثیر گذاشت.

بهبود اقتصاد ایالات متحده و افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال جاری باعث کاهش انتظارات از رکود در سال جاری و کاهش تمایل به خرید طلا شد. طلا همیشه در بحران های اقتصادی سرمایه گذاری مطمئن نامیده می شود.

امروز، نقره با 0.07 درصد افزایش به 23.4 دلار رسید و پلاتین با 0.33 درصد افزایش به 909.26 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید