قیمت جهانی طلا امروز 30 ژوئن 1402

قیمت جهانی طلا امروز 30 ژوئن 1402

هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد کاهش به 1948.97 دلار رسید.

قیمت طلا در روز سه شنبه تغییر چندانی نداشت زیرا بازارها منتظر سرنخ های بیشتر از سیاست پولی ایالات متحده در این هفته بودند.

در همین حال، کاهش شاخص نرخ بهره کلیدی چین به بازارهای فلزات لطمه می زند زیرا نشان دهنده شکاف عمیق در اقتصاد چین با وجود اقدامات حمایتی از این کشور پس از بحران کرونا است.

هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد کاهش به 1948.97 دلار رسید.

انتظار می رود جروم پاول، رئیس خزانه داری ایالات متحده، روز چهارشنبه در مقابل کنگره حاضر شود و پس از توقف افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در هفته گذشته، اطلاعات بیشتری در مورد سیاست های پولی ایالات متحده ارائه کند.

اما اظهارات برخی از مقامات فدرال رزرو در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری به طلا آسیب زد. افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه زیان آور می شود و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

عدم اطمینان در مورد افزایش نرخ بهره و احتمال رکود اقتصادی در سال جاری، قیمت طلا را در یک ماه گذشته در محدوده محدود نگه داشته است. قیمت طلا بین 1925 تا 2000 دلار در نوسان بود و عوامل کمی برای شکستن این محدودیت ها وجود داشت.

اگرچه چشم انداز نرخ های بهره بالاتر از افزایش قیمت طلا جلوگیری می کند، اما احتمال رکود اقتصادی در سال جاری باعث تقویت این فلز گرانبها به عنوان یک پناهگاه امن شده است.

امروز، نقره با 0.74 درصد کاهش به 24.16 دلار و پلاتین 0.64 درصد کاهش یافت و به 972.41 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید