قیمت جهانی طلا امروز، 1 ژوئن 1402

قیمت جهانی طلا امروز، 1 ژوئن 1402

هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد کاهش به 1998.30 دلار رسید.

قیمت طلا در معاملات اولیه روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت زیرا بازارها منتظر مذاکرات بیشتر بین قانونگذاران آمریکایی برای افزایش سقف بدهی و تمرکز بر سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا بودند.

مذاکرات در مورد سقف بدهی ایالات متحده در هفته گذشته هیچ نتیجه ای نداشت. اما جو بایدن، رئیس جمهور این کشور و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، به گفتگوهای خود برای جلوگیری از عدم پرداخت بدهی آمریکا ادامه خواهند داد.

اظهار نظر مقامات فدرال رزرو آمریکا و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی این کشور باعث شد که تقاضا برای طلای امن در هفته گذشته کاهش یابد و قیمت آن به زیر سطح 2000 دلار برسد.

اما اظهارات جروم پاول، رئیس خزانه داری آمریکا مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است نیازی به افزایش مجدد نرخ بهره نداشته باشد، تا حدودی از قیمت طلا در روز جمعه حمایت کرد. اما طلا همچنان با کاهش هفتگی 2 درصدی مواجه است.

هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد کاهش به 1998.30 دلار رسید.

داده های فعالیت کارخانه های ایالات متحده در ماه می نیز در این هفته منتشر خواهد شد و انتظار می رود سرنخ های بیشتری در مورد روند رشد بزرگترین اقتصاد جهان ارائه کند. رشد اقتصادی آمریکا در بحبوحه افزایش نرخ بهره و تورم بالا کند شده است.

انتظار می رود با بدتر شدن شرایط اقتصادی در ایالات متحده، تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه گذاری امن در اواخر سال جاری افزایش یابد. بازارها همچنین منتظر فدرال رزرو هستند تا افزایش نرخ بهره را تا ژوئن متوقف کند، که می تواند بیشتر از این فلز گرانبها حمایت کند.

نقره امروز با 0.54 درصد کاهش به 23.93 دلار رسید، در حالی که پلاتین 0.05 درصد کاهش یافت و به 1066.70 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید