قیمت جهانی طلا امروز 6 ژوئن 1402

قیمت جهانی طلا امروز 6 ژوئن 1402

هر اونس طلا با 0.26 درصد افزایش به 1946.46 دلار رسید.

قیمت جهانی طلا از کمترین رکورد دو ماهه در روز پنجشنبه افزایش یافت که می‌توان آن را به تضعیف دلار نسبت داد. معامله گران همچنین در حال بررسی مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده و همچنین تصمیمات آتی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره هستند.

هر اونس طلا امروز با 0.26 درصد افزایش به 1946 دلار و 46 سنت رسید.

کاهش کنونی ارزش دلار به دلالان طلا آرامش بخشیده است. اما احتمال پایان مذاکرات سقف بدهی آمریکا و پیش بینی افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو می تواند روند صعودی قیمت طلا را محدود کند.

قیمت طلا در هفته گذشته 1.3 درصد کاهش یافته است. این کاهش قیمت نتیجه تقویت دلار و افزایش تمایل به آن به عنوان پشتوانه مطمئن است. اگرچه دلار در روز جمعه تا حدودی کاهش یافت، اما همچنان انتظار می رود برای سومین هفته متوالی افزایش یابد.

سرمایه گذاران منتظر انتشار داده های مربوط به هزینه های مصرف کننده شخصی در ایالات متحده هستند که بر اساس گزارش فدرال رزرو، شاخص اصلی تورم است. این اطلاعات می تواند نشانه های بیشتری از سیاست های بانک در مورد افزایش نرخ بهره باشد.

احتمال دارد فعالان بازار 41.7 درصد نرخ بهره را تا 25 واحد پایه دیگر در ماه ژوئن افزایش دهند و 58.3 درصد نیز احتمالاً نرخ بهره را در سطح فعلی خود نگه خواهند داشت.

افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه زیان آور می شود و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

امروز، نقره با 1.96 درصد افزایش به 23.36 دلار و پلاتین 0.08 درصد افزایش یافت و به 1026.37 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید