لزوم ایجاد زیرساخت برای ورود گردشگران به جشنواره توت فرنگی شیان


ساعت: 08:18
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880059

در سومین جشنواره توت فرنگی کردستان عنوان شد؛

استاندار کردستان بر ایجاد زیرساخت ها، ایجاد شرایط و استفاده از امکانات برای ورود میهمانان و گردشگران در جشنواره توت فرنگی در روستای هدف گردشگری سیان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، اسماعیل زارعی کوشا روز جمعه 19 تیر 1401 در سومین جشنواره بزرگ توت فرنگی در روستای شیان گفت که توت فرنگی در سراسر ایران به نام کردستان معروف است و حق دارد این محصول را محلی و محلی بنامد. توت شیان.

استاندار کردستان از تلاش بانوان و آقایان روستای سیان در تولید و برداشت توت فرنگی تقدیر کرد و افزود: صنایع تبدیلی یکی از مهم ترین نیازهای بخش کشاورزی استان و هر سرمایه گذاری که بخواهد سرمایه گذاری در این زمینه از حمایت ویژه برخوردار خواهد شد.»

زارعی کوشا یادآور شد: برنامه ای برای حضور مدیران در نقاط مختلف استان تدوین شده و اولین قسمتی که جلسه شورای برنامه ریزی را برگزار می کنیم روستای سیروان و ژیان خواهد بود.


4350c813 09f0 4cd1 857a ed2472a6c664 خبر خاکستری

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در شورای اسلامی نیز گفت: راه توسعه کردستان گردشگری کشاورزی است و زمانی که خرمان به ثبت جهانی رسید سیروان به عنوان قطب اصلی فرهنگی خرمان معرفی شد.

محسن فتحی گفت: تا مردم کار نکنند هیچ اتفاقی نمی افتد و توسعه با مشارکت مردم معنا پیدا می کند.


e7c51fc4 c36d 4777 a51c 20cb9d47ef11 خبر خاکستری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در این استان گفت: کردستان ظرفیت ویژه ای در حوزه گردشگری کشاورزی دارد.

یعقوب گویلیان با بیان اینکه روستای هدف گردشگری شیان برای سومین بار میزبان این جشنواره بزرگ است، گفت: این استان محصولات زیادی دارد و باید برای سایر محصولات از جمله انار، گردو و توت سفید جشنواره برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: گردشگری کشاورزی به عنوان راهکاری برای رشد و توسعه روستاها و بهبود معیشت مردم می تواند یکی از عوامل موثر در رشد اقتصادی کشاورزان و افزایش سطح درآمد آنها باشد.

وی بیان کرد: این جشنواره ها فرصت و امتیازی است تا بتوانیم در زمان مشخص و با همکاری آژانس های خدمات مسافرتی تورهای گردشگری را به صورت تخصصی جذب کنیم.

گویلیان همچنین از برگزاری جشنواره عکس توت فرنگی در کردستان خبر داد و گفت: نخستین جشنواره عکس توت فرنگی در مرداد ماه سال جاری در استان زیر نظر این اداره کل و موسسه هنری خانه عکاسان کردستان برگزار می شود. همچنین با همکاری ناحیه سیروان و آموزشکده فنی حرفه ای خوزن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید