لیست خروج استقلال آماده است؟ واکنش ساپینتو

لیست خروج استقلال آماده است؟  واکنش ساپینتو

ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی گفت: بعد از بازی مقابل تراکتورسازی، کل بازی را تماشا کردیم. ما این کار را بعد از هر بازی انجام می دهیم. بعد از بازی با تراکتور همه بازیکنان را آوردم و به نکات مثبت و منفی بازی اشاره کردم. من در مورد بازی صحبت کردم و مسائل را با هم در میان گذاشتیم. باید در این بازی بهتر عمل می کردیم و عملکرد بازیکنان در این بازی خوب نبود. این هفته روی مسائل فنی کار کردیم و در بازی آینده تیم مقابل تراکتورسازی بهتر و آماده خواهد بود. حتی من فکر می کنم تراکتور 2 گل زد اما این به این معنی نیست که آنها بهتر از ما هستند. تراکتور جنگنده تر بود و در نبردهای هوایی بهتر عمل کرد و از اشتباهات ما استفاده کرد. ما نباید این اشتباهات را مرتکب شویم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما این است که مقابل تراکتورسازی بازی خود را انجام ندادیم. باید مقابل این تیم ها بیشتر فعال باشیم و با اعتماد به نفس بالا بازی کنیم و موقعیت های زیادی خلق کنیم. اینها اهداف ما برای بازی آینده است. هدف اول ما پیروزی در بازی فردا است. ما می خواهیم این جام را ببریم و هدف اول قهرمانی تراکتورسازی است.

ساپینتو در حاشیه بعد از شکست مقابل تراکتورسازی و در مورد انتقادات مدیران باشگاه گفت: جایی درباره انتقادات نخواندم. چیزی که از مدیریت گرفتم چیزی جز حمایت نبود. الان جو بین همه خیلی خوب است و ارتباط خوبی با مدیریت باشگاه داریم. احترام وجود دارد. بازیکنان تمرین کرده اند و همه ما برای بردن بازی متمرکز و متحد هستیم.

سرمربی استقلال درباره انگیزه تیمش برای رویارویی با تراکتورسازی در رقابت های جام حذفی گفت: این دیدار بسیار مهم است. این بازی یک انگیزه بزرگ برای ما است. ما همیشه می خواهیم در زمین پیروز شویم. ما برای رسیدن به اهدافمان تمرکز بالایی داریم.

ساپینتو درباره رقابت های جام حذفی گفت: هیچ تخصصی در این زمینه وجود ندارد. امیدوارم از تجربیاتی که در کاسه حذفی دارم استفاده کنم. در بازی های حذفی موفق شدم برنده شوم. ما یک فینال را باختیم و در فینال با تیم های یونانی بازی کردیم. در این بازی ها باید باهوش بود. 90 دقیقه فرصت داریم تا صعود کنیم. گاهی اوقات ما بیش از 30 دقیقه فرصت داریم تا برنده شویم. درس گرفتن از گذشته مهم است. مسابقه ای با حریف داشتیم و باید متفاوت از قبل عمل کنیم و در حمله و دفاع بهتر عمل کنیم. در بازی‌های لیگ برتر می‌توانیم ریکاوری کنیم، اما اگر در جام حذفی اشتباه کنید، حذف می‌شوید.

وی با تاکید بر روحیه بالای خود در آستانه این بازی و اتمام نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر و گلزنی هایش در استقلال خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که اینجا هستم. مردم و جامعه برای من خوب هستند و همه چیز عالی است. از نظر حرفه ای همه تیم ها در مسابقات لیگ مشکل دارند. سوپرجام را بردیم و صدر جدول هستیم.

ساپینتو افزود: برخی مشکلات پیرامون تیم است. بازیکنان مصدوم شرایط تیم را تحت تاثیر قرار دادند و به شرایط ایده آل خود نرسیدند. هنگامی که این مشکلات به طور همزمان رخ می دهد، نتایج مطلوب حاصل نمی شود. من خیلی مثبت به نظر میرسم بازیکنان سخت کار می کنند و همچنان با انگیزه هستند. نه قهرمانی را از دست داده ایم و نه جام حذفی را از دست داده ایم. اگر 6 امتیاز از ما نمی گرفتند الان بالای جدول بودیم. مردم می بینند که ما چه چیزی را از دست می دهیم. وقتی از شما امتیاز می گیرند، اگر به ما بدهند، در بالای جدول قرار می گیریم. وقتی مقابل تیم های خوب امتیاز از دست بدهید، این اتفاق می افتد. بازی استقلال و تراکتور همیشه بی نظیر بوده است. باید مقابل تراکتورسازی بهتر عمل می کردیم. من همچنان مثبت فکر می کنم و تیم مثبت پیش می رود. این هفته همه بازیکنان در کنار ما خواهند بود و ما قوی تر به نظر خواهیم رسید.

سرمربی استقلال با اشاره به وضعیت بازیکن مصدوم تیمش و بازیکنانی که کمتر استفاده می کند، خاطرنشان کرد: خود زواری مصدوم بود و سه هفته است که با ما همکاری می کند. با امید حمیدی فر کار خواهیم کرد. من سیستم 3-3-4 را گذاشتم و وقتی آن سیستم را گذاشتم می توانم از چند بازیکن استفاده کنم. در برخی پست ها مصدومیت زیادی نداریم. حمیدی فر خوب کار می کند. به خاطر ویژگی هایش نیست که بازی نمی کند، اما نمی توانم با 3 بازیکن «شماره 6» هم کار کنم. شاید در بازی های بعدی از این بازیکن استفاده کنم. وقتی احساس می کنم آمانوف آماده است، از آن استفاده می کنم. عارف غلامی، حسین مرادمند و ابوالفضل جلالی نیز مصدوم هستند و تا 2 هفته آینده به ترکیب ما اضافه خواهند شد. محبی بازی خواهد کرد. تلاش می کنیم تا هفته آینده مصدومیت ها را برطرف کنیم.

وی در خصوص حضور موج جدید در فوتبال غرب آسیا و جذب بازیکنان برتر نسبت به فوتبال ایران خاطرنشان کرد: این بحث بسیار مهم است. الان نمی توانم در مورد آن صحبت کنم. پنجره نقل و انتقالات ما بسته است و امیدوارم مدیرعامل این مشکل را حل کند. من از بازیکنان راضی هستم، اما ما شایسته استفاده از این فرصت هستیم تا کیفیت تیم را ارتقا دهیم. این برای ما بسیار مهم است. وقتی آسیب های زیادی دارید، انتخاب زیادی ندارید. وقتی می‌خواهید تمام جام‌ها را به دست آورید، باید از انتخاب خود غافل شوید. من از بازیکنانم راضی هستم، اما اگر به تیم کمک شود، اتفاق خوبی خواهد افتاد و امیدوارم پنجره نقل و انتقالات باز شود.

ساپینتو در مورد لیست ورودی و خروجی استقلال و گمانه زنی ها مبنی بر جدایی رزوبا چسمی اظهار داشت: هیچ خبری مبنی بر جدایی بازیکنی دریافت نکرده ام.

دیدگاهتان را بنویسید