لیگ قهرمانان آسیا تعیین زمان رقابت های 2023 طبق جدول اروپا / لیگ بیست و یکم ایران سهمیه نخواهد داشت!


ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811129

لیگ قهرمانان آسیا در سال 2023 مطابق با تقویم فوتبال اروپا برگزار می شود و سهمیه بازیکنان خارجی به 5+1 افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ به گزارش سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2023 به تقویم پاییز به بهار منتقل می شود و مسابقات در فصل 2023-2024 طبق تقویم برگزار می شود. اروپا و ایران بدین ترتیب در رقابت های جاری لیگ برتر هیچ تیمی به سهمیه آسیایی نخواهد رسید.

تعداد بازیکنان خارجی در فرم جدید لیگ قهرمانان اروپا نیز به 5+1 افزایش یافت.در اطلاعیه رسمی سایت AFC آمده است:

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا چندین توصیه استراتژیک کلیدی از سوی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا را تایید کرده است که دوره جدیدی از رشد و موفقیت را برای قهرمانی باشگاه های AFC رقم می زند.

اصلاحات مهمی که اصول آن توسط شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در هشتمین جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در نوامبر 2021 اعلام شد، شاهد انتقال لیگ قهرمانان آسیا و AFC بود. جام بهار و پاییز تا پاییز تا بهار هر دو مسابقات در دو سال تقویمی از فصل 23-24 برگزار می شود.

این تصمیم بر اساس یک مطالعه امکان سنجی جامع، مشاوره عمیق و آموزش بازخورد با MAS AFC، به باشگاه های برتر آسیا این امکان را می دهد که فرصت های بهتری برای جذب بازیکنان و مربیان با کیفیت از طریق پنجره های نقل و انتقالات هماهنگ تر داشته باشند. با فصول لیگ ها در سراسر جهان و توزیع یکنواخت تر مسابقات باشگاهی سالانه برای حفظ تعادل با مسابقات تیم ملی.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیم دیگری با هدف تقویت کیفیت، رقابت و جایگاه رقابت‌های باشگاهی AFC پیشنهاد افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در فهرست بازیکنان منتخب از سهمیه‌های 1+3 موجود را تصویب کرد. تا 5 + 1. (5 بازیکن از هر ملیت و یک بازیکن آسیایی)، از فصل تجدید نظر. پس از حذف سقف 1 + 3 تعداد بازیکنان خارجی مجاز در ثبت نام اولیه، لیست هر تیم نیز از 30 به 35 افزایش یافت.

بنابراین برای کشورهایی که هم اکنون فصل خود را در فصل پاییز به بهار سپری می کنند، نتایج فصل 22-21 برای کسب سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت های آینده در نظر گرفته نمی شود. در عوض، تیم ها بر اساس نتایج فصل 23-22 به مصاف هم خواهند رفت.»

یعنی در لیگ بیست و یکم، فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران و جام حذفی، سهمیه آسیایی به تیم ها داده نمی شود و برای تعیین نمایندگان ایران در فصل 2023-2024 لیگ قهرمانان آسیا، باید منتظر پایان لیگ بیست و دوم باشیم. او ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید