مدا دندانپزشک که در عیادت هوای موعظه حسینی دارد / دعای سلامتی برای محرومان


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1888969

مطب این دندانپزشک جوان کمتر شبیه مطب های دیگر است، نصب تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی در محل ویزیت بیماران، وجود کتاب هایی با موضوعات فلسفی و عرفانی روی میز وی و نصب مجسمه جعلی اما نمازخانه منظم در مطب توجه هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار، این روزها وقتی صحبت از پزشک می شود بیشتر ذهنیت به سمت پول های کلان برای جراحی ها و این گونه ویزیت ها می رود اما در این مه تیغ ها مدل های کمیاب هم هستند که بی سر و صدا کار می کنند و کمتر شناخته شده اند. .

پزشکانی که علاوه بر حرفه تخصصی خود، به کمک به دیگران و انجام کارهای فرهنگی اهمیت می دهند که شاید امروز ملاقات با آنها تعجب آور باشد.

دکتر سعید جبرائیلی، دندانپزشک اصالتا مشهدی اما شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ازدواج با یک خانم تبریزی از سال 1366 در این شهر برگزار می کند.


دیداری متفاوت با یاد سردار دهلی/ آرامش با مصلای ناگلی متاب

مطب این دندانپزشک جوان کمتر شبیه مطب های دیگر است، نصب تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی در محل ویزیت بیماران، وجود کتاب هایی با موضوعات فلسفی و عرفانی روی میز وی و نصب مجسمه جعلی اما نمازخانه منظم در مطب، نظر هر مراجعه کننده را جلب می کند

به گفته خودش، قبولی در رشته دندانپزشکی هدیه امام رضا (ع) و فعالیت های جهادی ایشان عهد و پیمانش با امام رئوف بوده است.

جبرئیلی در این خصوص می گوید: سال 87 در کنکور شرکت کردم، فشار و استرس زیادی روی من بود و خوب به خاطر دارم که هر روز از ساعت 12 تا 12:10 دو صفحه قرآن می خواندم. یعنی در یک سال دوبار قرآن خواندم. یک بار در صحن گوهرشاد به زیارت امام رضا (ع) رفته بودم و داشتم با امام رضا صحبت می کردم و با گوشیم فیلم می گرفتم. به امام رضا (ع) گفتم اگر در رشته دندانپزشکی قبول شوم این فیلم را نگه می دارم و به همه می گویم که این حاجت را از شما گرفته ام و اگر قبول نشدم این فیلم را حذف می کنم و به کسی نشان نمی دهم. بگو آنچه را که لازم داشتم به من ندادی بعد از قبولی آمدم تبریز و ماندم.

از وجوه ممتاز این دندانپزشک جوان مداحی اهل بیت (ع) است که در مورد آن از ایشان پرسیدیم و ایشان در پاسخ گفتند: سال سوم راهنمایی درس خواندم و در هیئت ما در مشهد عاشورا خواندم. زیارت و این کار ادامه دارد.تا وارد دانشگاه شدم پیدا کردم. پنج شنبه ها و جمعه ها در خوابگاه می ماندم و خودم شروع به خواندن دعای کمیل می کردم و کم کم ادامه می دادم و کمی شعر می خواندم تا اینکه مرا مدا صدا می زدند.

و می افزاید: نمی توان گفت من مداح هستم و فقط شنیده هایم را در هیئت ها می خوانم. مداح بودن اجر و مقام بالایی دارد و هنوز به آن مقام نرسیده ایم.

از جبرائیلی درباره فعالیت های جهادی اش پرسیدیم که پاسخ داد: از دوران دبیرستان روحیه کار جهادی داشتم و این روحیه در دانشگاه تقویت شد و در گروه های جهادی بسیج کمک می کردم تا اینکه با کمک دکتر چیت گروه جهادی تشکیل شد. ساز. با آقای بهزادی و سایر عزیزان شروع کردیم و نزدیک به دو سال و نیم است که با این گروه جهادی به نقاط مختلف استان می رویم و به مستضعفین خدمات درمانی ارائه می دهیم. تا جایی که من می دانم اکثر گروه های جهادی دندانپزشکی فقط دندان کشیدن را انجام می دهند و کاری به ترمیم دندان ندارند، اما گروه جهادی ما سعی کردند مراقبه نباشند و دستگاه هایی خریداری کردند که حداقل بتوانند عصب کشی ساده انجام دهند. اکنون حدود 10 دندانپزشک در این گروه جهادی مشغول به کار هستند که از بهترین دندانپزشکان این شهرستان هستند.

تخفیف خدمات دندانپزشکی روحانیون و مبلغان اهل بیت(ع) از دیگر اقدامات این پزشک جوان است. وی در این باره می گوید: از ابتدا نذر کردم که برای سربازان امام زمان (عج) کاری انجام دهم، بنابراین برای این عزیزان 30 درصد تخفیف می دهم و معتقدم دانش آموزان سرباز امام زمان (عج) هستند. ) و پول آنها این هم پول امام زمان است.

جیرایلی برای علاقه مندان به دندانپزشکی مشاوره غیر پولی دارد. او می گوید: ممکن است فردی به خاطر چنین درآمدی به دندانپزشکی علاقه داشته باشد، اگر بخواهد با این دیدگاه وارد این حرفه شود، بازنده است. به هر حال دنیا متناهی است و شما چیزی را از دست داده اید و هیچ قصدی برای کار کردن ندارید مگر اینکه برای خدا کار کنید. منظور از این کلمه این نیست که از بیماران خود پول نگیرید، پول بگیرید، بلکه نیت و هدف خدا باشد، هم پول می آید و هم خدا راضی است. پس اگر قرار است وارد این حرفه شود باید با فکر خدمت به جامعه وارد شود.

از او درباره گرانی دندانپزشکی پرسیدیم که گفت: در شرایط اقتصادی دولت باید به فکر گرانی دندانپزشکی و وضعیت بیمه باشد، در این صورت هم خیال بیمار راحت می شود و هم پزشک راحت می شود. قادر به ارائه خدمات بهتر به بیماران است. در دولت قبل، وزارت بهداشت طرح سلامت را آغاز کرد که طرح خوبی بود اما با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید