مراسم تشییع پیکر آیت الله صافی گلپایگانی به زودی اعلام می شود

ساعت: 03:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1804929

دفتر آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی دقایقی پیش با صدور بیانیه ای ضمن تقدیر از درگذشت این شخصیت تقلید، از برنامه ریزی برای تشییع و تدفین وی در ساعات آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این پیام آمده است: «کسانی که ملائکه نیکو احاطه دارند، می گویند سلام، وارد بهشت ​​شوید و تمرین کنیم.» سمینارهای حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، قدس سره الشریف از حرکت باز ایستاد و روح بلند و ناآرامش، مشتاق دیدار خدا، بدن او را شکست و «به ملکوت آسمان ملحق شد».

این بیانیه می افزاید: کارنامه پرافتخار این مرجع بزرگوار سرشار از نصیحت و عنایت به وحدت اسلام و تشیع و دلسوزی برای همه بندگان خدا بود.
دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف و حوزه های علمیه متبرکه و ملت بزرگوار ایران و بزرگوار. مردم دوستدار ایران و اقصی نقاط جهان.» مراسم تدفین و تدفین پیکر مطهرش متعاقبا اعلام خواهد شد.»

روح بلند این مرجع تقلید پس از یک دوره بیماری، امشب پس از ایست قلبی و عدم موفقیت در عملیات احیاء به ملکوت اعلی پیوست.

این وکیل اهل بیت از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، حنصاری و گلپایگانی است و مدتی در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی استفاده می کرد.

آیت الله صافی شیخ المرجع سالها در حوزه علمیه کوم به تدریس، تحقیق و تألیف آثار مختلف فقهی، کلامی و حدیثی مشغول بوده است.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (ره) از جمله فعالیت های سیاسی آیت الله صافی گلپایگانی است.
از این مرجع تقلید بیش از 80 عنوان کتاب به جا مانده که برخی از آنها برنده جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت شده اند.
وی از شاگردان برجسته آیت الله بروجردی و از اعضای شورای استفتای ایشان بود و به توصیه استادش کتاب منتخب امام دوازدهم شیعیان را نوشت.
این مرجع تقلید در سی ام بخمن سال 1297 هجری قمری در گلپایگان اصفهان متولد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید